REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

STRABAG zmodernizuje stację węzłową Maksymilianowo

STRABAG podpisał umowę z PKP PLK na modernizację stacji węzłowej Maksymilianowo, kluczowego punktu kolejowego w województwie kujawsko-pomorskim. Wartość kontraktu wynosi 1,14 mld zł, a prace zakończą się w grudniu 2029 r.

Modernizacja stacji kolejowej Maksymilianowo – podpisanie umowy
Zdjęcie: STRABAG, www.strabag.pl
Spis treści

Modernizacja stacji Maksymilianowo

11 września 2025 roku spółka STRABAG zawarła kontrakt z PKP Polskie Linie Kolejowe SA na zaprojektowanie i realizację robót budowlanych w ramach projektu „Prace na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna”. Stacja Maksymilianowo, ze względu na krzyżowanie się linii nr 201 (Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port) i nr 131 (Chorzów Batory – Tczew), odgrywa istotną rolę w obsłudze przewozów pasażerskich i towarowych.

W ramach inwestycji przebudowanych zostanie ok. 38 km torów oraz trzy perony, które dzięki budowie przejścia podziemnego z windami zyskają lepszą dostępność dla podróżnych w kierunku Bydgoszczy i Trójmiasta. Powstanie nowy układ torowy linii kolejowych 201 i 131, a także cztery mosty kolejowe, most drogowy, wiadukt oraz bezkolizyjne skrzyżowanie. Zmodernizowana sieć trakcyjna zostanie wyposażona w nowe konstrukcje wsporcze, a na stacji pojawią się komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym (SRK).

Docelowo linia nr 201 będzie przystosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych, natomiast linia nr 131 do 200 km/h dla pasażerskich i 120 km/h dla towarowych.

Wizualizacja wiaduktu kolejowego przy stacji Maksymilianowo
Wizualizacja wiaduktu kolejowego przy stacji Maksymilianowo, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe, www.strabag.pl

Korzyści dla regionu i transportu

Modernizacja stacji Maksymilianowo oraz przebudowa linii nr 201 poprawią połączenia kolejowe Trójmiasta i Kaszub z województwem kujawsko-pomorskim. Zwiększona przepustowość linii ułatwi transport towarów do portu w Gdyni i przyczyni się do rozwoju gospodarczego oraz turystycznego północnej Polski.

– Jestem przekonany, że bogate doświadczenie naszego zespołu realizacyjnego znajdzie pełne zastosowanie również przy realizacji obecnej inwestycji – podkreśla Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG, przypominając o zakończonych już projektach spółki, m.in. modernizacji węzła kolejowego w Krakowie czy odcinka linii E59 z Poznania do Szczecina.

Finansowanie inwestycji

Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnego programu Fundusze Europejskie FEnIKS na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko na lata 2021–2027.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.