Nowe perony na stacji Słupsk
Przebudowany peron nr 3 obsługuje pociągi w kierunku Szczecina, a od grudnia także w stronę Trójmiasta, po zakończeniu robót na modernizowanym odcinku linii kolejowej nr 202 Lębork – Słupsk. Nowy peron nr 4 przeznaczony jest dla składów jadących do Ustki. Oba perony wyposażono w ławki, gabloty informacyjne, energooszczędne oświetlenie oraz ścieżki naprowadzające dla osób z niepełnosprawnościami. Wiata na peronie nr 3 nawiązuje stylistycznie do zabytkowych konstrukcji z peronów nr 1 i 2.
Modernizacja peronów i przejść podziemnych
Kolejne prace obejmą perony nr 1 i 2. Zmodernizowane przejście podziemne zyska windy i schody prowadzące na perony 1–3, natomiast dostęp do peronu nr 4 zapewnia miejski węzeł transportowy. Odrestaurowane zostaną również zabytkowe kioski. Pasażerowie skorzystają z nowoczesnego systemu informacji wizualnej, który ułatwi orientację i wskaże przyjazdy oraz odjazdy pociągów.
Prace torowe i obiekty inżynieryjne
Na stacji Słupsk trwa wymiana torów i sieci trakcyjnej. Gotowe jest już Lokalne Centrum Sterowania, z którego prowadzony jest ruch pociągów. Modernizowane są także most nad Słupią i trzy wiadukty kolejowe, co zapewni im odpowiednie parametry techniczne na kolejne lata.
Modernizacja trasy Lębork – Słupsk
Równolegle prowadzone są roboty na odcinku Lębork – Słupsk. W czasie zamknięcia torowego (5 września – 13 grudnia) realizowane są m.in. przebudowa stacji Pogorzelice i Jezierzyce Słupskie, budowa nowych wiaduktów w Damnicy, Potęgowie i Jezierzycach, dobudowa drugiego toru oraz korekta układu torowego. Powstają także nowe przystanki w Runowie, Siemianicach i Łebieniu.
Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie na trasie Gdynia – Słupsk pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Skróci to czas przejazdu o około 15 minut. W przyszłości, po wdrożeniu systemów GSM-R i ETCS, możliwe będzie zwiększenie prędkości do 200 km/h.
Finansowanie inwestycji
Wartość robót na stacji Słupsk to blisko 562 mln zł netto (691 mln zł brutto), a na odcinku Lębork – Słupsk – 1,284 mld zł netto (1,579 mld zł brutto). Zakończenie prac planowane jest na listopad 2026 r. Projekt „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” realizowany jest przy wsparciu funduszy unijnych w ramach POIiŚ 2014–2020 oraz FEnIKS 2021–2027.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
