Pociągi jeżdżą nowym torem i nowym 300 metrowym mostem nad Bugiem. W przyszłym roku pociągi pojadą już dwutorową linią.
Podróżni korzystają już z efektów robót na dwutorowym, 35 km odcinku linii z Warszawy do Białegostoku. Można wsiadać do pociągów z 7 nowych, komfortowo wyposażonych peronów na stacjach Sadowne i Małkinia oraz przystankach Prostyń, Zaręby, Kietlanka, Szulborze Wielkie.
Przyjaźniejsza podróżnym staje się stacja Małkinia. Budowane jest przejście podziemne, które zapewni podróżnym wygodny i bezpieczny dostęp do pociągów. Są już schody i pochylnie, dzięki którym stacja będzie dostępna dla wszystkich.
Ruch pociągów prowadzony jest z nowoczesnego lokalnego centrum sterowania w Małkini. Pociągi jadą nowym torem, oraz po nowym moście nad Bugiem. Postępują roboty przy drugim torze. Budowane są obok niego kolejne perony. Nad Bugiem są pierwsze przęsła nowej konstrukcji. Z końcem roku planowany jest dwutorowy ruch pociągów od Małkini do Czyżewa. W przyszłym roku pociągi na odcinku Sadowne – Czyżew pojadą już nową dwutorową linią.
Więcej o postępie prac Sadowne – Czyżew w fotogalerii i stronie rail-baltica.pl.
Inwestycja między Sadownem a Czyżewem prowadzona jest w ramach modernizacji trasy Warszawa – Białystok. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych CEF „Łącząc Europę”. Kompleksowa modernizacja linii zapewni sprawne podróże miedzy stolicami Mazowsza i Podlasia w czasie poniżej 2 h.
„Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”.
Tekst i zdjęcia: PKP PLK SA
REKLAMA