Projekt jest elementem programu Megainwestycji PERN.
Przedłużenie rurociągu to ograniczenie transportu produktów naftowych lokalnymi drogami, co przełoży się na mniejszą liczbę autocystern, a w efekcie na mniej spalin i hałasu, tak uciążliwych dla okolicznych mieszkańców. To także większe bezpieczeństwo na drogach, nie tylko dla lokalnych mieszkańców. Dodatkową korzyścią z inwestycji jest również zwiększenie budżetu gmin – o 2% podatek roczny od wartości wybudowanej infrastruktury.
Rurociąg będzie przebiegał przez tereny województwa śląskiego i małopolskiego, w sumie jedenaście miast i gmin. Dzięki temu projektowi istniejąca magistrala rurociągowa Płock – Koluszki – Boronów do Terminala Paliw PKN ORLEN S.A. w Trzebini zostanie przedłużona aż o ok. 97 km. Oznacza to poprawę bezpieczeństwa zaopatrzenia południa Polski w paliwa.
Komplet decyzji administracyjnych
W zeszłym roku PERN uzyskał decyzje środowiskowe (wskazują, jak należy zaprojektować i zrealizować przedsięwzięcie tak, aby w jak najmniejszym stopniu ingerować w środowisko naturalne) i lokalizacyjne dla tej inwestycji. Pozwolenie na budowę to ostatnia decyzja administracyjna, która jest niezbędna do rozpoczęcia i prowadzenia budowy lub wykonywania robót budowlanych. Wydanie pozwoleń na budowę dla części liniowej w województwie śląskim i małopolskim oznacza, że wykonawca inwestycji może przystąpić do prac.
Przed ich rozpoczęciem, z odpowiednim wyprzedzeniem, gmina oraz jej mieszkańcy zostaną o tym poinformowani. Każdy dostanie zestaw niezbędnych informacji dotyczących podstawowych spraw związanych z projektem.
Wykonawcy inwestycji
Wykonawcą prac jest konsorcjum w składzie: Przedsiębiorstwo AGAT S.A. (lider) oraz ZRUG Sp. z o.o. (partner).
Źródło: PERN S.A.