Nowa kładka dla pieszych w Bełchowie poprawi bezpieczeństwo i dostępność
Rozpoczęto prace przygotowawcze pod budowę nowej kładki dla pieszych nad torami kolejowymi w Bełchowie. Obiekt o długości 40 metrów zapewni bezpieczne przejście nad torami, eliminując konieczność korzystania z przejścia w poziomie szyn. Konstrukcja zostanie wyposażona w trzy windy, co umożliwi wygodne korzystanie z przeprawy osobom o ograniczonej mobilności, seniorom, rodzicom z dziećmi oraz rowerzystom.
Schody wejściowe i chodniki prowadzące do kładki ułatwią dojście z różnych stron stacji – m.in. od ulic Dworcowej i Piaskowej. Oświetlenie LED poprawi widoczność i bezpieczeństwo po zmroku, a system odwodnienia zapewni trwałość konstrukcji niezależnie od warunków atmosferycznych. Nowoczesna kładka dla pieszych w Bełchowie będzie estetyczna, funkcjonalna i dostępna dla wszystkich mieszkańców.
Finałowy etap modernizacji linii Skierniewice – Łowicz
Budowa kładki dla pieszych w Bełchowie stanowi część szerszego projektu modernizacji linii kolejowej Skierniewice – Łowicz. Prace obejmują przebudowę torów, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych, peronów oraz systemu sterowania ruchem kolejowym.
Na przystankach Mokra i Sierakowice Skierniewickie widoczne są już efekty modernizacji. W Mokrej trwa montaż wiat, natomiast w Sierakowicach układana jest nawierzchnia peronowa. Wkrótce pojawią się tam nowe ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie LED. Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, co poprawi komfort podróży.
Modernizacja torów i systemów sterowania ruchem kolejowym
Na ośmiokilometrowym odcinku między Skierniewicami a Bełchowem kończą się prace w torze nr 1. Układane są nowe szyny oraz montowane słupy dla sieci trakcyjnej. W listopadzie roboty przeniosą się na tor nr 2, a pociągi będą kursować po zmodernizowanym torze nr 1.
Modernizacja torów skróci czas podróży pomiędzy Skierniewicami a Łowiczem oraz usprawni przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych. Niezawodną obsługę zapewni nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, zintegrowany z Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Skierniewicach. Bezpieczeństwo zwiększą również nowe urządzenia oraz wymiana nawierzchni na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych.
Na czas prac wprowadzono objazdy uzgodnione z samorządami lokalnymi. Informacje o zamknięciach są przekazywane z wyprzedzeniem. Przepustowość linii poprawi dodatkowo zabudowa samoczynnej blokady liniowej, która umożliwi jednoczesny przejazd kilku pociągów na jednym odcinku.
Inwestycja finansowana z Krajowego Planu Odbudowy
Prace na odcinku Bełchów – Skierniewice finansowane są z Krajowego Planu Odbudowy (KPO) w ramach zadania inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej nr 11 na odcinku Łowicz Główny – Skierniewice”. Wartość projektu wynosi 82,6 mln zł netto (101,6 mln zł brutto), a wykonawcą jest spółka Track Tec Construction. Zakończenie inwestycji planowane jest na sierpień 2026 roku.
Modernizacja odcinka Bełchów – Skierniewice to kontynuacja przebudowy linii Skierniewice – Łowicz, kluczowej dla ruchu pasażerskiego i towarowego. W latach 2020–2023 zmodernizowano już odcinek Bełchów – Łowicz, stację Bełchów oraz przystanek Bobrowniki. Wartość tych prac przekroczyła 93 mln zł.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
