
Michał Łotoszyński jest absolwentem Wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego.
Ukończył i zdał egzamin MBA (Master of Business Administration) w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów oraz na Rotterdam School of Management, Erasmus University. Posiada certyfikaty PRINCE II, Zarządzanie Projektowe oraz CRM, Management 2004 – Harvard Business School Publishing, Canadian International Management Institute oraz ukończył kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych i zarządów spółek Skarbu Państwa.
Posiada 25-letnie doświadczenie w finansach i zarządzaniu, w tym w szczególności w zarządzaniu finansami, budowie nowych produktów, a także tworzeniu strategii firm, realizacji projektów IT oraz restrukturyzacji, naprawie i przejęciach podmiotów gospodarczych.
Zawodowo był związany m.in. z sektorem bankowym. Pracował w PKO Banku Polskim, Towarzystwie Emerytalnym PKO S.A. oraz BOŚ Investment Mgt. W Towarzystwie Emerytalnym współtworzył system IT do wyceny aktywów wg modelu Embedded Value oraz amortyzacji kosztów akwizycji w czasie.
Zarządzał firmą wynajmu samochodów osobowych i dostawczych – 99RENT Sp. z o.o., gdzie oprócz rozwoju zbudowany został system do zarządzania wynajmami krótko i średnioterminowymi. Następnie po przejęciu franczyzy Enterprise/National/Alamo odbudowywał pozycję firmy na polskim rynku.
Pełnił funkcje Członka Zarządu ds. finansowych w PZU Tower (zarządzanie nieruchomościami grupy PZU), Arcus S.A. oraz Arcus Systemy Informatyczne. W czasie pracy dla Ciech S.A. był odpowiedzialny za restrukturyzację, budowę strategii grupy, projekt IPO oraz przejęcia firm z obszaru EU branży chemicznej.
Pełnił funkcje w radach nadzorczych podmiotów gospodarczych: Zakład Urządzeń Przemysłowych Nysa S.A., Pedmo Tychy S.A., Polcomerce KFT, Biowet Drawel S.A., Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego S.A. we Wrocławiu, Radpol S.A. Człuchów oraz Arcus S.A.