Mirków wybudowany między Wrocławiem Psim Polem a Długołęką (linia nr 143) zapewnia dodatkowy dostęp do kolei. Podróżni do Wrocławia Głównego dojadą pociągiem w około 20 minut. W dni powszednie zatrzyma się w Mirkowie ponad 40 składów, a w weekend prawie 30. Z nowego przystanku pasażerowie mogą korzystać od 10 grudnia.
Na przystanku zamontowano wiaty i ławki. Są gabloty z rozkładem jazdy i nagłośnienie. Ustawiono niezbędne ozaczenia. Bezpieczne podróże po zmroku ułatwi oświetlenie. Przystanek dostosowany jest do potrzeb osób z ograniczona możliwością poruszania się. Dostęp na perony zapewniają pochylnie z przyległego przejazdu kolejowo-drogowego.
Prace wykonane na przystanku Mirków objęły także przejazd kolejowo-drogowy. Przebudowano również sieć trakcyjną.
– Program Przystankowy odpowiada na potrzeby mieszkańców regionów i dodatkowo zwiększa dostępność komunikacyjną kolei. W zależności od potrzeb, budujemy perony lub nowe przystanki. Pasażerowie wsiadają do pociągów bezpieczniej i wygodniej – powiedział Ireneusz Merchel – prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Prace w Mirkowie sfinansowano z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025″. Wartość zadania, realizowanego w trybie „Projektuj i buduj”, to prawie 5 mln zł netto.
Fot: PKP Polskie Linie Kolejowe SA