
Nowy przystanek kolejowy połączy miasto z Portem Lotniczym Warszawa-Radom. Mieszkańcy dzielnic Dzierzków i Śródmieście będą mieli wygodny dojazd do Warszawy. Najszybszy pociąg Kolei Mazowieckich między Radomiem Wschodnim a Warszawą Zachodnią pojedzie w godzinę.
Wykonawca zakończył już zasadnicze prace związane z budową peronu i szklanej galerii na przystanku. Zamontowano dwie windy oraz schody ruchome. Złożono już dokumenty do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie nowego przystanku. Nowy peron jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz pasażerów z bagażami podróżujących na lotnisko. Powstał pod wiaduktem drogowym w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Miasto odpowiada za budowę wiaduktu i deklaruje, że obie jego części będą gotowe na koniec czerwca tak jak przystanek kolejowy.
Dla wygody pasażerów przystanek wyposażono w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco oraz elektroniczne wyświetlacze, gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Przy wejściach są stojaki na rowery, a teren przystanku oświetla energooszczędne oświetlenie LED.
Układ torów i rozjazdów na przystanku Radom Wschodni umożliwia zatrzymywanie się przy peronie pociągów z Warszawy i Dęblina. Podczas opracowywania czerwcowej korekty rozkładu jazdy, przy tak dużym natężeniu ruchu pasażerskiego (również pociągów dalekobieżnych PKP Intercity oraz ruchu towarowego) na liniach do Warszawy i Dęblina, stwierdzono, że nie wszystkie składy kursujące na linii Radom – Dęblin mogłyby się zatrzymywać przy peronie Radomia Wschodniego. Wspólnie z Kolejami Mazowieckimi ustalono, że pociągi do i z Dęblina nie będą zatrzymywały się na Radomiu Wschodnim.