Nowy odcinek obwodnicy Oświęcimia
Nowo otwarty fragment obwodnicy Oświęcimia łączy dwa brzegi Soły oraz biegnące wzdłuż rzeki ulice Legionów i Jagiełły. Inwestycja zapewnia miastu trzecie stałe połączenie drogowe przez rzekę, poprawiając płynność ruchu i dostępność komunikacyjną.
Największa przeprawa w ciągu obwodnicy
Most na Sole to najdłuższy obiekt inżynieryjny w ramach obwodnicy Oświęcimia. Konstrukcja o długości 463 m została wykonana w dwóch technologiach. Część przebiegającą nad ul. Legionów i stawem Kamieniec zrealizowano z prefabrykowanych belek, natomiast odcinek nad rzeką powstał w technologii nawisowej z wykorzystaniem specjalnych wózków i segmentowego betonowania.
Pozostałe mosty na trasie
W ciągu obwodnicy Oświęcimia zbudowano łącznie trzy mosty. Najkrótszy, 12-metrowy obiekt na Młynówce, oddano do użytku w grudniu ubiegłego roku. Trzecią przeprawą jest most na Wiśle o długości 432 m, z którego kierowcy korzystają od tegorocznych wakacji, jadąc w kierunku drogi ekspresowej S1.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
