Tak właśnie jest na oddanej do ruchu dwujezdniowej obwodnicy Radomia. Trasę poprowadzono po nowym śladzie, omijając po zachodniej stronie miasto. Bezpieczniej, krócej i bardziej komfortowo dla podróżnych. Mniej uciążliwie dla mieszkańców Radomia, którzy odetchną od ruchu tranzytowego i ciężarówek blokujących dotychczasowy miejski przebieg DK7.
Ekspresowa obwodnica Radomia płynnie włącza się w oddane wcześniej odcinki S7 przed i za miastem. Komunikację z siecią dróg umożliwiają cztery węzły: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. W ramach inwestycji wybudowano 27 obiektów mostowych, drogi dojazdowe, dwa miejsca obsługi podróżnych, nowy obwód utrzymania drogi, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa.
Koszt robót budowlanych to ok. 728, 2 mln zł, z czego ok. 402 mln zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Lata realizacji 2015-2018 (projektuj i buduj).
S7 z Warszawy do Krakowa
Oddana w piątek do użytku obwodnica Radomia to nie jedyny realizowany obecnie fragment S7 pomiędzy Warszawą i Krakowem. Od ubiegłego roku kierowcy korzystają z odcinka od obwodnicy Radomia do granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego (ok. 22 km) i od Jędrzejowa do granicy z woj. małopolskim (ok. 20 km). W 2020 zakończy się budowa odcinka od granicy województw do Skarżyska-Kamiennej (ok. 8 km). Kierowcy korzystają już niemal z połowy budowanego właśnie odcinka Chęciny – Jędrzejów (ok. 21 km). GDDKiA podpisała umowy z wykonawcami odcinków od Szczepanowic do Nowej Huty (21 km) oraz na nowy wylot z Warszawy do obwodnicy Grójca (ok. 29 km) a w przygotowaniu jest ostatni fragment S7 od granicy woj. do Szczepanowic (24 km). Kierowcy ukończoną drogą ekspresową S7 z Warszawy do Krakowa pojadą pod koniec 2022 r., mniej więcej 200 lat od budowy pierwszych bitych odcinków Traktu Krakowskiego.
Autor: GDDKiA O/Kielce