Aktualny etap przetargu
Postępowanie dotyczące obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu DK22 wymaga ponownego wyboru wykonawcy. 2 grudnia 2025 r. Sąd Okręgowy w Warszawie zmienił wyrok KIO w zakresie odrzucenia oferty firmy UNIBEP, co doprowadziło do unieważnienia decyzji z 8 sierpnia 2025 r. GDDKiA podkreśla, że środki na inwestycję są zabezpieczone, a unieważnienie wyboru nie oznacza zakończenia przetargu.
Procedury odwoławcze w tym postępowaniu były wykorzystywane wyjątkowo intensywnie, jednak cały proces pozostaje w toku.
Zakres inwestycji
Obwodnica Starogardu Gdańskiego będzie jednojezdniową drogą w układzie 2+1, połączoną z siecią dróg publicznych za pomocą rond turbinowych. Przewidziano budowę wiaduktów, mostów oraz rozwiązań środowiskowych: przejść dla zwierząt, ekranów akustycznych, zbiorników retencyjnych i systemów podczyszczania wód.
Znaczenie dla DK22
Nowa trasa odciąży Starogard Gdański, poprawi bezpieczeństwo ruchu i warunki przejazdu na DK22. Ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z centrum, zwiększając przepustowość lokalnego układu komunikacyjnego.
Harmonogram realizacji
Inwestycja zostanie wykonana w formule „Projektuj i buduj”. Po uzyskaniu decyzji ZRID rozpoczną się prace budowlane. Umowa ma zostać podpisana najwcześniej w I kwartale 2026 r., a zakończenie budowy planowane jest na IV kwartał 2029 r.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
