
Odbudowa DK45 w Krapkowicach po powodzi
Planowana inwestycja obejmuje odcinek od ronda z DW409 do skrzyżowania z DW416 w kierunku Żywocic. Inwestycja pozwoli na przywrócenie ciągłości DK45, przerwanej na skutek powodzi. Przetarg obejmuje odbudowę drogi na odcinku 1,2 km, rozbiórkę i budowę dwóch mostów na Osobłodze i Kanale Młynówka, rozbudowę skrzyżowania z ul. Kozielską, przebudowę i odbudowę chodnika wraz z poboczem na całej długości oraz odtworzenie odwodnienia drogi.
Wykonawca w pierwszej kolejności przygotuje projekt budowlany i wystąpi do Wojewody Opolskiego o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Po jej wydaniu będzie mógł przejść do robót budowlanych, które rozpoczną się już w przyszłym roku i zajmą dwa pełne sezony budowlane.
Budowa nowego mostu przez Odrę
Projekt zakłada budowę mostu na Odrze o długości około 600 m i szerokości 14 m wraz z dojazdami i dwoma rondami (z DK45 i DW416 oraz DW423). W ramach zadania planowana jest także budowa drogi pieszo-rowerowej oraz chodników.
Podpisane porozumienie
Porozumienie dotyczy przeprowadzenia przez GDDKiA jednego, wspólnego postępowania przetargowego dla rozbudowy DK45 oraz budowy nowego mostu na Odrze wraz z dojazdami, współfinansowanego z rządowego Programu Mosty dla Regionów.
Każdy z inwestorów (gmina Krapkowice i GDDKiA) będzie odpowiedzialny zarówno za realizację, jak i rozliczenie swojego zakresu inwestycji, jednak GDDKiA będzie pełniła wiodącą rolę jako koordynator zadań. Podpisane porozumienie ma również istotne znaczenie pod względem technicznym – pomoże w wypracowaniu docelowych rozwiązań projektowych poprzez korektę projektu opracowanego przez gminę Krapkowice w zakresie skrzyżowania DK45 z DW416. Szczegółowy zakres robót zostanie określony na etapie opracowania dokumentacji.