Nowoczesna infrastruktura i bezpieczeństwo
Obwodnica Łomży znacząco poprawia bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz komfort życia mieszkańców miasta, którzy zostali odciążeni od tranzytu. Był to ostatni brakujący fragment drogi ekspresowej S61, istotnej dla krajowej i europejskiej sieci transportowej.
Trasa od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno ma długość blisko 13 km. Powstały dwie jezdnie bitumiczne z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym, przystosowane do ruchu pojazdów ciężkich o nacisku osi do 11,5 t. W ramach inwestycji wybudowano trzy węzły: Łomża Zachód, Nowogród oraz Łomża Północ.
Najdłuższy most w województwie podlaskim
Kluczowym elementem inwestycji jest most o długości 1205 m nad rzeką Narwią i jej terenami zalewowymi. To najdłuższa konstrukcja mostowa w województwie podlaskim, stanowiąca strategiczne połączenie komunikacyjne.
Infrastruktura towarzysząca i DK64
Oprócz głównej jezdni powstała infrastruktura uzupełniająca: dodatkowe drogi, chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, urządzenia ochrony środowiska, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz przejścia dla zwierząt. W ramach przedsięwzięcia realizowany jest także 7-kilometrowy odcinek DK64. Jeszcze w tym roku oddany zostanie 3-kilometrowy fragment od węzła Łomża Północ do Marianowa, a w 2026 r. dalsze 4 km do Elżbiecina. Pierwsza jezdnia obwodnicy została oddana do ruchu we wrześniu 2024 r.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
