Dwie jezdnie po trzy pasy ruchu
Oddany do ruchu odcinek S7 Czosnów – Modlin znacząco poprawia komfort i bezpieczeństwo podróży. Dotychczasowa dwujezdniowa i dwupasmowa trasa została rozbudowana do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. Dostęp do trasy zapewniają dwa nowe węzły drogowe: Modlin i Nowy Dwór Mazowiecki.
W ramach inwestycji powstały drogi równoległe obsługujące przyległy teren, wiadukty oraz urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu została uzupełniona o chodnik w kierunku Warszawy i ścieżkę rowerową w kierunku Gdańska.

Dofinansowanie z programu FEnIKS
Realizację odcinka S7 Czosnów – Modlin powierzono firmie Budimex. Wartość kontraktu wyniosła blisko 600 mln zł. Inwestycja została dofinansowana ze środków Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Całkowity koszt realizacji trzech odcinków trasy S7 Płońsk – Czosnów przekracza 2,8 mld zł. Wydatki kwalifikowalne to blisko 1,5 mld zł, z czego ponad 1,2 mld zł pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.
Postęp prac na pozostałych odcinkach S7
Droga krajowa nr 7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem liczy 35 km i została podzielona na trzy kontrakty. Wszystkie prace prowadzone są przy utrzymaniu przejezdności dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
Zaawansowanie robót:
- Płońsk Południe – Załuski: 82%
- Załuski – Modlin: 93%
Dla obu odcinków podpisano aneksy wydłużające terminy zakończenia. Fragment Płońsk Południe – Załuski ma być gotowy w marcu 2026 r., natomiast dla środkowego odcinka pierwotny termin upływał w sierpniu 2025 r. Wykonawcy zgłosili roszczenia dotyczące wydłużenia czasu realizacji lub dodatkowych środków finansowych. GDDKiA zapowiada jednak mobilizację wykonawców, aby udostępnić trasę główną jeszcze w tym roku.
Kolejne etapy rozbudowy S7 w kierunku Warszawy
Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID dla 9-kilometrowego fragmentu S7 Czosnów – Kiełpin. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał już postanowienie uzgadniające w zakresie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Po uzyskaniu decyzji ZRID wykonawca będzie mógł rozpocząć prace, których zakończenie przewidziano w maju 2027 r.
Dla ostatniego odcinka S7 Kiełpin – Warszawa (12,9 km) opracowywana jest dokumentacja projektowa. Jej odbiór planowany jest na II kwartał 2026 r., po czym ogłoszony zostanie przetarg na roboty budowlane i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
