REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
2 Minuty czytania

Oddano do ruchu S7 Czosnów – Modlin

24 października 2025 r. kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S7 Czosnów – Modlin o długości 9,7 km. To jeden z trzech fragmentów realizowanych w ramach rozbudowy trasy S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem. Dzięki temu łączna długość ekspresówki między Gdańskiem a Warszawą wynosi obecnie 285 km – od węzła Gdańsk Południe do węzła Płońsk Południe oraz odcinka Modlin – Czosnów.

Droga ekspresowa S7 Czosnów – Modlin
Droga ekspresowa S7 Czosnów – Modlin, fot. GDDKiA O/Warszawa, www.gov.pl/web/gddkia-warszawa/
Spis treści

Dwie jezdnie po trzy pasy ruchu

Oddany do ruchu odcinek S7 Czosnów – Modlin znacząco poprawia komfort i bezpieczeństwo podróży. Dotychczasowa dwujezdniowa i dwupasmowa trasa została rozbudowana do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. Dostęp do trasy zapewniają dwa nowe węzły drogowe: ModlinNowy Dwór Mazowiecki.

W ramach inwestycji powstały drogi równoległe obsługujące przyległy teren, wiadukty oraz urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu została uzupełniona o chodnik w kierunku Warszawy i ścieżkę rowerową w kierunku Gdańska.

Droga ekspresowa S7 Czosnów – Modlin, fot. GDDKiA O/Warszawa, www.gov.pl/web/gddkia-warszawa/

Dofinansowanie z programu FEnIKS

Realizację odcinka S7 Czosnów – Modlin powierzono firmie Budimex. Wartość kontraktu wyniosła blisko 600 mln zł. Inwestycja została dofinansowana ze środków Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).

Całkowity koszt realizacji trzech odcinków trasy S7 Płońsk – Czosnów przekracza 2,8 mld zł. Wydatki kwalifikowalne to blisko 1,5 mld zł, z czego ponad 1,2 mld zł pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.

Postęp prac na pozostałych odcinkach S7

Droga krajowa nr 7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem liczy 35 km i została podzielona na trzy kontrakty. Wszystkie prace prowadzone są przy utrzymaniu przejezdności dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

Zaawansowanie robót:

  • Płońsk Południe – Załuski: 82%
  • Załuski – Modlin: 93%

Dla obu odcinków podpisano aneksy wydłużające terminy zakończenia. Fragment Płońsk Południe – Załuski ma być gotowy w marcu 2026 r., natomiast dla środkowego odcinka pierwotny termin upływał w sierpniu 2025 r. Wykonawcy zgłosili roszczenia dotyczące wydłużenia czasu realizacji lub dodatkowych środków finansowych. GDDKiA zapowiada jednak mobilizację wykonawców, aby udostępnić trasę główną jeszcze w tym roku.

Kolejne etapy rozbudowy S7 w kierunku Warszawy

Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID dla 9-kilometrowego fragmentu S7 Czosnów – Kiełpin. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał już postanowienie uzgadniające w zakresie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Po uzyskaniu decyzji ZRID wykonawca będzie mógł rozpocząć prace, których zakończenie przewidziano w maju 2027 r.

Dla ostatniego odcinka S7 Kiełpin – Warszawa (12,9 km) opracowywana jest dokumentacja projektowa. Jej odbiór planowany jest na II kwartał 2026 r., po czym ogłoszony zostanie przetarg na roboty budowlane i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.