
W trakcie postępowania drogowcy odpowiedzieli na prawie tysiąc zapytań, co pozwoliło potencjalnym wykonawcom zoptymalizować swoje oferty.
Najniższą ofertę złożyła spółka UNIBEP o wartości 407 939 365,19 zł. Najwyższą ofertę złożyła spółka ONDE o wartości 593 935 597,69 zł. Budżet GDDKiA na realizację zadania wynosi 593 360 186,99 zł.
Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Wykonawca opracuje dokumentację projektową niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Po jej uzyskaniu rozpocznie budowę, a na całość ma 39 miesięcy od daty zawarcia umowy (po uzyskaniu ZRID nie wlicza się okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca). GDDKiA planuje podpisać umowę pod koniec II kwartału 2025 r., tak by budowa mogła zakończyć się w II kwartale 2029 r.
Obwodnica Starogardu Gdańskiego
Droga będzie miała jedną jezdnię, po jednym pasie w obu kierunkach i dodatkowy pas do wyprzedzania występujący naprzemiennie w obu kierunkach (tzw. układ pasów 2+1). Obwodnica Starogardu Gdańskiego z siecią dróg publicznych połączona będzie poprzez ronda turbinowe. Nawierzchnia zostanie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś.
W ramach inwestycji powstaną m.in.: wiadukty drogowe, mosty, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne.