
Zestawienie ofert:
- Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe) – 98 348 229,00 zł,
- Konsorcjum firm ADAC-LEWAR oraz Himmel i Papesch Opole – 104 445 831,57 zł,
- BUDIMEX – 108 203 321,73 zł,
- konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe Larix, DROG-BUD oraz Nowak-Mosty – 110 554 400,79 zł,
- Trakcja – 113 127 835,68 zł,
- konsorcjum firm UNIBEP oraz ADAMIETZ – 123 853 100,24 zł,
- STRABAG Infrastruktura Południe – 128 810 385,34 zł.
Odcinek DK45 rozpoczyna się za rondem w Zawadzie, a kończy na przebudowywanym odcinku Jełowa – Bierdzany. Istniejąca droga zostanie rozbudowana, a jej konstrukcja wzmocniona wraz z podniesieniem nośności do 11,5 t/oś. Przebudowa obejmie likwidację miejsc niebezpiecznych poprzez rozbudowę trzech skrzyżowań (wraz z ich korektą, ze względu na niekorzystną geometrię wlotów). Planowana rozbudowa skrzyżowań obejmuje również stworzenie ronda na przecięciu DK45 z drogą powiatową Kolanowice – Węgry.
Bardzo istotnym elementem tej inwestycji jest budowa wiaduktu nad linią kolejową Opole – Kluczbork (powstanie w nowym śladzie DK45). Budowa bezkolizyjnego przejazdu nad linią PKP zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo ruchu. Przebudowane zostaną również trzy obiekty mostowe nad rzekami Mała Panew, Kanał Fabryczny i Brynica oraz przepusty drogowe.
Poza tym na odcinku drogi krajowej przebudowane zostaną istniejące chodniki. Powstanie ciąg pieszo-rowerowy oraz dodatkowe jezdnie w celu skomunikowania przyległych terenów.
Ponadto wybudowane lub przebudowane zostaną: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (w tym kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna). Wykonawca będzie miał za zadanie również wybudowanie kanału technologicznego.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan