
Zestawienie ofert:
- Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe) – 98 348 229,00 zł,
- Konsorcjum firm ADAC-LEWAR oraz Himmel i Papesch Opole – 104 445 831,57 zł,
- BUDIMEX – 108 203 321,73 zł,
- konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe Larix, DROG-BUD oraz Nowak-Mosty – 110 554 400,79 zł,
- Trakcja – 113 127 835,68 zł,
- konsorcjum firm UNIBEP oraz ADAMIETZ – 123 853 100,24 zł,
- STRABAG Infrastruktura Południe – 128 810 385,34 zł.
Odcinek DK45 rozpoczyna się za rondem w Zawadzie, a kończy na przebudowywanym odcinku Jełowa – Bierdzany. Istniejąca droga zostanie rozbudowana, a jej konstrukcja wzmocniona wraz z podniesieniem nośności do 11,5 t/oś. Przebudowa obejmie likwidację miejsc niebezpiecznych poprzez rozbudowę trzech skrzyżowań (wraz z ich korektą, ze względu na niekorzystną geometrię wlotów). Planowana rozbudowa skrzyżowań obejmuje również stworzenie ronda na przecięciu DK45 z drogą powiatową Kolanowice – Węgry.
Bardzo istotnym elementem tej inwestycji jest budowa wiaduktu nad linią kolejową Opole – Kluczbork (powstanie w nowym śladzie DK45). Budowa bezkolizyjnego przejazdu nad linią PKP zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo ruchu. Przebudowane zostaną również trzy obiekty mostowe nad rzekami Mała Panew, Kanał Fabryczny i Brynica oraz przepusty drogowe.
Poza tym na odcinku drogi krajowej przebudowane zostaną istniejące chodniki. Powstanie ciąg pieszo-rowerowy oraz dodatkowe jezdnie w celu skomunikowania przyległych terenów.
Ponadto wybudowane lub przebudowane zostaną: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (w tym kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna). Wykonawca będzie miał za zadanie również wybudowanie kanału technologicznego.