Oferty na zaprojektowanie pierwszego fragmentu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej
GDDKiA otworzyła oferty w przetargach na opracowanie STEŚ wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej dla dwóch odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej po zachodniej stronie Warszawy.
Wpłynęło dziewięć ofert, z których najniższą cenę miała propozycja firmy Trakt – 12 440 220 zł. Budżet GDDKiA wynosi 13 002 822 zł. Pozostałe oferty: 27 599 047,50 zł, Europrojekt Gdańsk 22 078 500,00 zł, IVIA 15 846 090,00 zł, Transprojekt Gdański 34 966 563,00 zł, Value Engineering 12 996 795,00 zł, Transprojekt-Warszawa 17 638 200,00 zł, Mosty Katowice 19 478 280,00 zł, Multiconsult Polska 15 473 400,00 zł, Konsorcjum firm: Databout (lider), TPF (partner)
S50 – odcinek od S10 (bez węzła) do DK92 (z węzłem)
Wpłynęło osiem ofert, a najniższą kwotę miała oferta przedstawiona przez Transprojekt-Warszawa – 8 495 610 zł. Budżet GDDKiA to 8 503 260,60 zł. Pozostałe oferty: 14 071 200,00 zł, IVIA 10 082 310,00 zł, Transprojekt Gdański 8 642 718,00 zł, Trakt 19 941 067,50 zł, Value Engineering 12 775 395,00 zł, Mosty Katowice 11 623 500,00 zł, Konsorcjum firm: TPF (lider), Databout (partner) 17 778 301,92 zł, Multiconsult Polska
Jak będą oceniane oferty?
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: - cena – 60 proc., - doświadczenie projektanta – 20 proc., - zespół środowiskowy – 30 proc., - zespół geologiczny – 10 proc.
Najważniejsze terminy
GDDKiA zakłada, że umowa z wykonawcą przy braku odwołań, zostanie podpisana w czerwcu 2022 r. Projektanci na realizację całego zadania będą mieli 44 miesiące od daty jej zawarcia. W tym 29 miesięcy na złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w I półroczu 2026 r.
Zakres prac
Zadaniem wykonawców będzie przygotowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg dwóch odcinków Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej zlokalizowanych pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą ekspresową S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem oraz S7 na południe od Warszawy. Drugim wymaganiem przetargu, dla każdego z zadań, jest przygotowanie materiałów i wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. GDDKiA złoży je we właściwym organie celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.
Źródło: tekst GDDKiA O/Warszawa, www.gov.pl/web/gddkia-warszawa/