REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
2 Minuty czytania

Oferty w przetargu na remont mostów na DK28 i DK77

Rzeszowski Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na remont mostu przez rzekę Trzebośnica w m. Ruda Łańcucka w ciągu drogi krajowej nr 77 oraz mostu przez rzekę Olszanka w m. Olszany w ciągu drogi krajowej nr 28. Na realizację każdego z zadań złożono po sześć ofert.

Zdjęcie: GDDKiA O/Rzeszów, www.gov.pl/web/gddkia-rzeszow/

Przetarg i oferty

Postępowanie przetargowe zostało podzielone na dwa zadania. Wykonawcy mogli składać oferty na jedno lub dwa zadania.

  • Część 1 – Zaprojektowanie i wykonanie remontu mostu przez rz. Trzebośnica w m. Ruda Łańcucka w ciągu DK77 w km 85+411

Na realizację tego zadania złożono sześć ofert. Najniższą, na kwotę 2 484 746,55 zł, złożyła firma MG Infrastruktura Marian Wołczyk z Rzeszowa, zaś najwyższą spółka PRIMOST POŁUDNIE z Będzina, która zaproponowała realizację zadania za kwotę 4 000 454,77 zł.

  • Część 2 – Zaprojektowanie i wykonanie remontu mostu przez rz. Olszanka w m. Olszany w ciągu DK28 w km 330+994

Na realizację tego zadania złożono sześć ofert. Najniższą, na kwotę 1 697 009,01 zł, złożyła firma MG Infrastruktura Marian Wołczyk z Rzeszowa, zaś najwyższą spółka PRIMOST POŁUDNIE z Będzina, która zaproponowała realizację zadania za kwotę 2 942 160,41 zł.

Oferty zostaną teraz sprawdzone i ocenione. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będą następujące kryteria oceny ofert: cena – 60% i kryteria pozacenowe – 40% (przedłużenie okresu gwarancji jakości – 20% i maksymalny termin realizacji umowy – 20%).

Zakres prac

Zakres prac na obu obiektach mostowych obejmuje zaprojektowanie, a następnie wykonanie remontu. Termin realizacji to 10 miesięcy od daty podpisania umowy.

Most przez rz. Trzebośnica w m. Ruda Łańcucka w ciągu DK77 wybudowano w 1904 r. a przebudowano w 2001 r. Całkowita długość obiektu to 34,34 m a szerokość 12,28 m. Obiekt posiada trzy przęsła i konstrukcję sprężoną trójprzęsłową – belki typu Kujan.

Most został przewidziany do remontu ze względu na stan wyposażenia obiektu. W złym stanie technicznym jest bitumiczne przykrycie dylatacyjne na obiekcie jak również nawierzchnia jezdni. Chodniki na dojściach do obiektu uległy zaniżeniu. Niezadowalający jest również stan betonowych kap chodnikowych i umocnienie stożków nasypu. Renowacji i miejscowej naprawy wymagają powierzchnie betonowe przęsła i podpór.

Zasadniczym celem remontu jest wykonanie robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, niestanowiących bieżącej konserwacji. Uszkodzenia wymienionych wcześniej elementów obligują do wykonania robót remontowych. Remont obiektu przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa użytkowników. Zaplanowane do wykonania prace nie zmieniają istniejących parametrów obiektu i mają charakter odtworzeniowy.

Most przez rz. Olszanka w m. Olszany w ciągu DK28 wybudowano w 1979 r. Ustrój nośny przebudowano w 2004 r. Całkowita długość obiektu to 56,72 m a szerokość 13,12 m. Obiekt posiada trzy przęsła i konstrukcję sprężoną trójprzęsłową – belki typu WBS.

Most został przewidziany do remontu ze względu na stan wyposażenia obiektu. W złym stanie technicznym jest bitumiczne przykrycie dylatacyjne na obiekcie jak również nawierzchnia jezdni na obiekcie i dojazdach. Niezadowalający jest również stan betonowych kap chodnikowych i umocnienie stożków nasypu. Renowacji i miejscowej naprawy wymagają powierzchnie betonowe przęsła i podpór.

Zasadniczym celem remontu jest wykonanie robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, niestanowiących bieżącej konserwacji. Uszkodzenia nawierzchni i elementów wyposażenia obligują do wykonania robót remontowych. Remont obiektu przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa użytkowników. Zaplanowane prace nie zmieniają istniejących parametrów obiektu i mają charakter odtworzeniowy.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA