Dwie oferty w przetargu
W przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla węzła Żurobice S19 najtańszą ofertę złożyła firma Value Engineering, wyceniając zadanie na nieco ponad 1 mln zł. Druga propozycja, autorstwa Sweco Polska, opiewa na ponad 1,1 mln zł. Obie oferty zostaną teraz poddane analizie formalno-prawnej.
Zakres dokumentacji
Zamówienie obejmuje opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej. Jej uzyskanie planowane jest w pierwszej połowie 2027 r., po czym GDDKiA zamierza ogłosić przetarg w formule „Projektuj i buduj” na realizację węzła Żurobice. Rozpoczęcie robót budowlanych przewidywane jest w 2029 r., a zakończenie w 2031 r.
Znaczenie węzła Żurobice S19
Węzeł Żurobice S19 planowany jest w rejonie przecięcia drogi ekspresowej z drogą powiatową Nurczyk – Żurobice – Makarki. Inwestycja ma umożliwić lepsze skomunikowanie gmin Dziadkowice, Milejczyce, Grodzisk i Drohiczyn z trasą S19. Bez jego realizacji dostęp do drogi ekspresowej byłby możliwy jedynie poprzez węzły Boćki lub Siemiatycze Północ, oddalone od siebie o niemal 30 km.
Postęp prac na S19
Odcinek S19 Malewice – Chlebczyn o długości 25 km jest realizowany od wiosny 2024 r. i obejmuje m.in. most z estakadą nad doliną Bugu. Zaawansowanie robót wynosi obecnie około 80 proc., a zakończenie inwestycji planowane jest w drugiej połowie 2026 r. Wartość kontraktu przekracza 665 mln zł.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
