Przetarg swoim zakresem obejmuje wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU). Prace podzielono na trzy części dotyczące odcinków nowej DK9:
- od drogi ekspresowej S74 w województwie podkarpackim do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km),
- od obwodnicy Nowej Dęby w m. Komorów do obwodnicy Kolbuszowej (ok. 11 km),
- od obwodnicy Kolbuszowej w m. Widełka do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 (ok. 14 km).
Wykonawcy będą mogli złożyć oferty dla jednej, dwóch lub wszystkich części zamówienia. Złożone dokumenty będą sprawdzane i oceniane według następujących kryteriów: cena (60 proc.) i kryteria pozacenowe (doświadczenie głównego projektanta drogowego – 20 proc., doświadczenie zespołu geologicznego – 10 proc. i doświadczenie zespołu środowiskowego – 10 proc.).
W ramach zamówienia przyszły wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, m.in.: ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych, celem ustalenia optymalnego przebiegu ww. nowych odcinków DK9. Zostaną również wstępnie ustalone rozwiązania projektowe planowanej drogi, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami DK9, obsługa terenów przyległych, rodzaj i zakres urządzeń ochrony środowiska itp.
Przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie DŚU jest warunkiem niezbędnym do przejścia do kolejnego etapu, tj. prac przygotowawczych w zakresie Koncepcji programowej. Na jej podstawie GDDKiA określi zakres niezbędnych robót, potrzebnych do wykonania w trakcie realizacji inwestycji.
Elementem uzupełniającym i zapewniającym ciągłość przebiegu drogi krajowej nr 9, są obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej, które zostaną zrealizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Łącznie z obwodnicami, cały odcinek nowej DK9 będzie liczył ok. 60 km.