REKLAMA
Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Otwarcie mostu tymczasowego w Głuchołazach

Od 3 kwietnia 2024 r. kierowcy będą korzystać z tymczasowego mostu na Białej Głuchołaskiej. To kolejna zmiana w organizacji ruchu wynikająca z rozbudowy kilometrowego odcinka DK40 w Głuchołazach. Umożliwi rozpoczęcie prac na dotychczasowym obiekcie.

Zdjęcie: GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/

Na moście tymczasowym, o długości 47 m i szerokości 10 m, ruch kołowy będzie się odbywał w obu kierunkach. Po jednej stronie obiektu zbudowano chodnik dla ruchu pieszych. Przełożenie ruchu umożliwi wyburzenie starego mostu i budowę nowego, trzyprzęsłowego o wysokich parametrach nośności. Jego konstrukcja powinna być gotowa do końca roku. Na moście tymczasowym, o długości 47 m i szerokości 10 m, ruch kołowy będzie się odbywał w obu kierunkach. Po jednej stronie obiektu zbudowano chodnik dla ruchu pieszych. Przełożenie ruchu umożliwi wyburzenie starego mostu i budowę nowego, trzyprzęsłowego o wysokich parametrach nośności. Jego konstrukcja powinna być gotowa do końca roku.

Co jeszcze w ramach rozbudowy DK40?

Inwestycja na prawie kilometrowym odcinku drogi przechodzącym przez Głuchołazy ma na celu poprawę wartości technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji oraz podniesienie parametrów nośności do 11,5 t/oś. Dobudowanie pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną, poprawi płynność ruchu. Planowana jest również rozbudowa skrzyżowań, w tym jedno na skrzyżowanie typu rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną.

Przebudowane zostaną m.in. chodniki, powstanie też droga dla pieszych i rowerów od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy.

Ponadto w ramach zadania zostaną wybudowane i przebudowane: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, itp.). Wykonawca wybuduje również kanał technologiczny.

Prace na tym odcinku drogowcy planują zakończyć w 2025 roku. Roboty o wartości 38 282 229,55 zł realizuje konsorcjum Himmel i Papesch Opole oraz Adac Lewar.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA