
Najtańszą ofertę w wysokością blisko 37,1 mln zł złożyła spółka STRABAG, a najdroższą ofertę o wartości ponad 55,3 mln zł spółka Budimex.
Remont 9 km odcinka to zamówienie podstawowe i jego dotyczą podane kwoty. Ponadto przetarg obejmuje remont kolejnych 3 km jako rozszerzenie zamówienia podstawowego. Całość odcinka przeznaczonego do remontu liczy 12 km.
Przetarg dotyczy pierwszego, tzw. doświadczalnego odcinka wykonanego ponad 20 lat temu w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły.
Prace na drodze między Polichnem i Studziankami przeprowadzone były w 2002 r., a zatem jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Ze względu na fakt, że nawierzchnia jest mocno wyeksploatowana, podjęta została decyzja o remoncie.
W ramach inwestycji wykonawca dokona rozbiórki starej nawierzchni betonowej o grubości 28 cm (prace dotyczą tylko jezdni prowadzącej w kierunku Warszawy) i zastąpi ją nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką. Zwieńczeniem prac będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Wynika to z przyczyn praktycznych. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami.
GDDKiA przewiduje, że umowa z wykonawcą zostanie podpisana na początku lata, a prace zajmą ok. czterech miesięcy. W tym czasie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni.