
Modernizacja węzła tramwajowego przy ul. Piłsudskiego ma na celu usprawnienie ruchu tramwajowego w centrum miasta. Zlikwidowane zostaną spowalniające ruch kontrałuki, które pozostały po remoncie ul. Podwale w 2015 r., kiedy torowisko przesunięto bliżej Plant. W związku z tym nastąpi zmiana organizacji ruchu: podobnie jak wcześniej na ul. Basztowej, Dunajewskiego i Podwale, na ul. Straszewskiego kierowcy będą mogli poruszać się tylko w jednym kierunku (od ul. Piłsudskiego do filharmonii), a w przeciwnym kierunku zostanie wyznaczony pas dla rowerów.
Wykonawca będzie miał 290 dni na realizację tych prac, przy czym wyłączenie ruchu tramwajowego na ul. Straszewskiego, czyli wzdłuż I obwodnicy, nie może trwać dłużej niż sześć miesięcy.
Zadanie zaplanowano do sfinansowania częściowo ze środków budżetu gminy, ale większość środków pochodzić będzie z dotacji programu FEnIKS. ZDMK jest na końcowym etapie pozyskiwania tej dotacji. Łącznie na realizację zadanie Kraków będzie dysponował kwotą blisko 15 mln zł.