Najtańszą ofertę złożył spółka Budimex na kwotę blisko 81,9 mln zł, a najdroższą konsorcjum firm: PBI INFRASTRUKTURA, Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych i PBI WMB na kwotę ponad 129 mln zł. Komisja przetargowa przystępuje do ich analizy. Podpisanie umowy planowane jest w styczniu 2025 r.
Mieszkańcy od dawna czekają na tę inwestycję. Pozwoli ona bowiem na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum Srocka. Sąsiedztwo autostrady A1 i drogi ekspresowej S8, a także licznych centrów logistycznych, przyczynia się do jego wyjątkowej intensywności. Tym samym skróci się czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo i komfort życia. Należy podkreślić, że to pierwsza z inwestycji w ramach Programu budowy 100 obwodnic w województwie łódzkim przechodząca do etapu realizacji.
Co się jeszcze zmieni
Nowa droga ominie Srock od strony zachodniej. Będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości. Zostanie zaliczona do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś.
Wsparcie dla autostrady
Wyprowadzenie ruchu ciężkiego z centrum Srocka to jedna z wielu korzyści budowy obwodnicy. Jej północny kraniec, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła Tuszyn na przecięciu autostrady A1 z DK12/91, zwieńczony zostanie rondem. To niesłychanie ważny element uzupełniający brakujące kierunki przejazdu na wspomnianym węźle. Pozwoli jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas było niemożliwe. Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza, że wokół są prężenie rozwijające się tereny inwestycyjne.
Realizacja
Wykonawca będzie miał 34 miesiące na wykonanie zadania, w tym 17 miesięcy na prace projektowe wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Należy podkreślić, że w przypadku robót budowlanych, do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.