
Przetarg na wybór wykonawcy odcinka Police – Goleniów ruszyło wraz z pozostałymi dwoma odcinkami w grudniu 2024 r. Zainteresowanie firm było bardzo duże, wpłynęło ponad 1 380 pytań ze strony wykonawców.
Kolejnym etapem jest badanie i weryfikacja ofert. Kryteriami oceny ofert jest w 60 proc. cena, na pozostałe 40 proc. Składa się na to przedłużenie okresu gwarancji na wyposażenie tunelu (20 proc.), obiekty mostowe (10 proc.) i konstrukcje oporowe (10 proc.). Termin zakończenia procedur jest uzależniony również od tego, czy oferenci skorzystają z prawa odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Postępowania przetargowe będą także podlegały standardowej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Finałem będzie podpisanie umowy, które jest planowane w IV kwartale 2025 r.
Podmiot, z którym GDDKiA podpisze umowę na realizację inwestycji, będzie miał za zadanie opracować projekty wykonawcze i zrealizować roboty budowlane. Dla odcinka Police – Goleniów, ze względu na konieczność drążenia tunelu pod Odrą o długości 5 km, termin wykonywania prac budowlanych będzie znacząco dłuższy niż dla standardowych odcinków drogowych. Dlatego zakończenie prac planowane jest w 2033 r. Wcześniej, bo już na przełomie 2028 i 2029 r., kierowcy będą mogli skorzystać z odcinków Kołbaskowo – Dołuje i Dołuje – Police.
Odcinek Police – Goleniów będzie miał długość 23,4 km, w tym aż 5 km będzie stanowił tunel drogowy pod Odrą. Obiekt ten będzie zlokalizowany na północ od Polic. Każda z dwóch jezdni drogi S6 będzie poprowadzona osobnym tunelem drążony maszyną TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica zewnętrzna tunelu będzie wynosiła niemal 15 m, a grubość obudowy 60 cm. Na przebiegu tunelu zaplanowano 19 przejść poprzecznych między nawami, które będą służyły przede wszystkim do ewakuacji w sytuacjach niebezpiecznych. Spód konstrukcji tunelu będzie schodził maksymalnie 51 m poniżej poziomu terenu, natomiast jezdnia będzie poprowadzona na głębokości do 45 m. Odcinki wjazdowe do tunelu będą mieć długość ok. 600 m.
Inwestycja obejmie również budowę dwóch węzłów drogowych i rozbudowę jednego, budowę 22 obiektów mostowych, w tym aż ośmiu nad ciekami wodnymi. Ich przyczółki będą rozstawione szerzej, aby zapewnić odpowiednią przestrzeń wzdłuż cieku na przejście dla zwierząt. Powstaną też dwa duże górne przejścia dla zwierząt oraz para Miejsc Obsługi Podróżnych między węzłami Modrzewie i Goleniów Północ.