Jeśli wszystkie testy przebiegną pozytywnie, to pasażerowie skorzystają z nowej trasy na przełomie października i listopada.
Niedawno generalny wykonawca (Budimex) trasy tramwajowej do Wilanowa zgłosił przejezdność nowego torowiska wzdłuż ul. Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej, a także gotowość do podania napięcia w sieci trakcyjnej. Dlatego pracownicy Tramwajów Warszawskich przystąpili do sprawdzenia faktycznej gotowości całej 6,5 km trasy do próbnych przejazdów – w tym, czy torowisko jest właściwie oczyszczone i czy nic nie zalega w jego skrajni.
Pomiary na pierwszy rzut
14 października – na tory wyjechał tramwaj pomiarowy. Jego zadaniem było sprawdzenie poprawności montażu i naciągu sieci trakcyjnej. Dotarł on zgodnie z planem, do krańca przy ul. Branickiego.
Po tramwaju pomiarowym na trasę, również w ramach testów wyjechały Hyundaie, które w przyszłości będą wozić pasażerów do Wilanowa. W najbliższych dniach zaplanowano intensywne testy całej infrastruktury tramwajowej. Ostatni raz tak długą trasę – łącznie ok. 13 km toru pojedynczego – oddawano do użytku kilkadziesiąt lat temu.
Terminal pod szczególną kontrolą
Szczególnej uwagi będzie wymagał terminal przy Branickiego. Powstał tam skomplikowany układ torów i rozjazdów. Pracownicy Tramwajów Warszawskich muszą przetestować wszystkie możliwe sytuacje ruchowe – zarówno planowe, jak i awaryjne. W sumie do sprawdzenia jest ponad 100 różnych scenariuszy. Z nową infrastrukturą muszą zapoznać się także wyznaczeni motorniczowie.
Generalnym wykonawcą linii tramwajowej do Wilanowa jest spółka Budimex. Umowa na realizację inwestycji została podpisana 29 marca 2022 r.