
Cała odnoga wilanowskiej trasy na Stegny liczy ok. 800 m długości – składa się na nią 1800 metrów toru pojedynczego. Na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Św. Bonifacego powstał pełny węzeł rozjazdowy. Dalej nowe torowisko poprowadzone jest w wydzielonym pasie pomiędzy jezdniami – na sporym odcinku jest już pokryte rozchodnikiem. Na Stegnach powstaje też nowy układ drogowy. Kierowcy będą mieli do dyspozycji, jak dotąd, po jednym pasie i dwie zawrotki – w pobliżu ul. Batumi i przy pętli.
Cała trasa kończy się dwutorową pętlą tramwajowo-autobusową, zlokalizowaną przy szkole podstawowej im. Raoula Wallenberga i kościele pw. NMP Matki Miłosierdzia. Stanowiska dla autobusów będą tuż obok peronów tramwajowych (zaplanowano też wspólne przystanki). Powstał też rozjazd z myślą o możliwej przyszłej rozbudowie trasy. Dopełnieniem całej inwestycji będzie zieleń – pojawi się kilkadziesiąt drzew w standardzie warszawskim oraz ponad kilka tysięcy krzewów.
Wykonawcą tramwaju na Stegny jest spółka Budimex.