REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Inwestycja PLK w Radlinie

Między Jarocinem a Wrześnią pociągi zatrzymują się już przy zmodernizowanym peronie w Radlinie. Wartość inwestycji Polskich Linii Kolejowych w Radlinie to ok. 3,7 mln zł.

Zdjęcie: Katarzyna Kubiak, www.plk-sa.pl

Przebudowany peron w Radlinie, niedaleko Jarocina, na wielkopolskim odcinku linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice zapewnia już lepsze warunki podróży pociągiem – pasażerowie wygodniej korzystają z połączeń w stronę m.in. Gniezna, Wrześni i Jarocina.

Zmodernizowany peron (nr 1) jest wyższy, dzięki czemu ułatwia korzystanie z pociągów także osobom mającym trudności z poruszaniem się. Dla pasażerów przygotowano m.in. nowe wiaty i ławki. Bezpieczeństwo zwiększa jasne, ekologiczne oświetlenie LED. Peron ma antypoślizgową nawierzchnię. Dla osób niewidomych przygotowano ścieżki naprowadzające z wypukłą, wyczuwalną fakturą oraz tzw. liniami ostrzegawczymi. Dobrą orientację w podróży zapewnia czytelne oznakowanie wraz z przeszklonymi gablotami z rozkładami jazdy i przydatnymi komunikatami. Dogodne dojście dla wszystkich podróżnych umożliwia pochylnia prowadząca do pobliskiego przejazdu kolejowo-drogowego.

Po zakończeniu przebudowy pierwszego peronu, w podobnym standardzie wkrótce zmodernizowana zostanie sąsiednia platforma (peron nr 2, od strony miejscowości Mieszków). Dla zwiększenia bezpieczeństwa peron, znajdujący się teraz pomiędzy dwoma torami, zostanie zdemontowany, a nowy powstanie przy torze prowadzącym w kierunku Jarocina. Prace są ujęte w rozkładzie jazdy i nie wpływają na kursowanie pociągów.

Na przebudowę peronów w Radlinie w ramach zadania „Modernizacja peronów na odcinku Jarocin – Żerków na linii kolejowej nr 281” z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ok. 3,7 mln zł (netto). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w II połowie br.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA