
Nowa konstrukcja jest bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości, co od 31 sierpnia ułatwia organizację komunikacji kolejowej w stolicy oraz w aglomeracji. Przeprawa ma dziewięć nowych stalowych przęseł. Otwarcie mostu poprzedziły próby obciążeniowe i próby dynamiczne konstrukcji, które potwierdziły, że Most Gdański jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu ciężkich składów.
Prace na półkilometrowym kolejowym Moście Gdańskim pomiędzy stacją Warszawą Gdańską a przystankiem Warszawa ZOO objęły nie tylko wymianę przęseł. Wzmocniono także podpory. Nowy tor i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po moście.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dostosowała obiekt do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Wraz z otwarciem mostu zwiększy się przepustowość linii.
Zadanie na Moście Gdańskim zostało realizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wartość umowy to 75 780 796,55 zł netto.
Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.