REKLAMA
Drogi Wiadomości
3 Minuty czytania

Podpisano dwie umowy na budowę drogi S11

4 marca 2020 r. szczeciński Oddział GDDKiA podpisał umowy na zaprojektowanie i budowę odcinków drogi S11 Koszalin – Zegrze Pomorskie o długości 16,8 km oraz Kłanino – Bobolice o długości 11,6 km.

  
Grafika: GDDKiA O/Szczecin
Grafika: GDDKiA O/Szczecin
                                   To ostatnie dwie umowy na realizację fragmentu S11 Koszalin – Bobolice o łącznej długości 47,7 km. 7 lutego br. została podpisana umowa na realizację odcinka Zegrze Pomorskie – Kłanino. Równocześnie zostały podpisane umowy na nadzór nad inwestycjami.

Realizacja w formule projektuj i buduj


W ramach zawartych kontraktów wykonawcy zaprojektują i zbudują nowe odcinki S11. Wykonawcy przez 17 miesięcy będą opracowywali dokumentację projektową i uzyskiwali decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), same roboty budowlane potrwają 19 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych wyłączane są okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w III kwartale 2021 roku. Droga powinna być gotowa w 2023 roku.

– S11 to bardzo ważna trasa, na którą od wielu lat czekali mieszkańcy regionu i turyści. Droga połączy Pomorze Środkowe z Wielkopolską i Śląskiem i przyczyni się do rozwoju gospodarczego północno-zachodniej Polski. S11 to kolejny przykład pokazujący, że obecny rząd dotrzymuje słowa –
powiedział podczas podpisania umów wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

S11 Koszalin – Zegrze Pomorskie

Odcinek rozpocznie się od węzła drogowego Koszalin Zachód, który powstał częściowo w ramach realizacji obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu S6. Węzeł ten zostanie rozbudowany o południową część wraz z wiaduktem nad ul. Szczecińską. Trasa będzie przebiegała w kierunku południowym, w rejonie miejscowości Niekłonice będzie zlokalizowany MOP kategorii II (stacja paliw i restauracja). Dalej droga będzie przebiegała na zachód od DW 167. Na południe od miejscowości Niedalino S11 przetnie DW 167 biegnąc dalej w kierunku wschodnim. Na przecięciu z DW 167 będzie zlokalizowany węzeł drogowy Zegrze Pomorskie, który wchodzi w zakres tego odcinka. Za tym węzłem będzie się zaczynał odcinek Zegrze Pomorskie – Kłanino. Łącznie w ramach realizacji inwestycji przewidziano budowę 15 obiektów mostowych.

Odcinek Koszalin – Zegrze Pomorskie w ramach kontraktu o wartości 579,8 mln złotych zrealizuje spółka Budimex, nadzór w ramach umowy o wartości 8,6 mln złotych będzie sprawowało konsorcjum firm AECOM i DiM.

S11 Kłanino – Bobolice


Odcinek rozpocznie się na południe od węzła Kłanino, który będzie realizowany w ramach wcześniejszego odcinka Zegrze Pomorskie – Kłanino. Trasa będzie biegła dalej po wschodniej stronie obecnej DK11. Na przecięciu z DW 169 został zaplanowany węzeł drogowy Głodowa. Następnie S11 ominie od wschodu Bobolice, gdzie na przecięciu z DW 171 powstanie węzeł drogowy Bobolice wraz z łącznikiem do obecnej DK11. Przy węźle Bobolice powstanie również obwód utrzymania drogi ekspresowej. Łącznie w ramach inwestycji powstanie 10 obiektów mostowych.

Odcinek Kłanino – Bobolice w ramach kontraktu o wartości 450 mln złotych zrealizuje konsorcjum firm Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A., nadzór w ramach umowy o wartości 8,5 mln złotych będzie sprawowała firma Lafrentz Polska.

Koszalin Bobolice – pierwszy szlakowy odcinek S11 w realizacji


Droga S11 łączy bezpośrednio Pomorze Środkowe ze Śląskiem przez Wielkopolskę. Dotychczas na drodze S11 były realizowane głównie obwodnice miejscowości. W ubiegłym roku do ruchu została oddana obwodnica Szczecinka, trwa realizacja obwodnicy Olesna i Kępna. Odcinek Koszalin –  Bobolice, który został podzielony na trzy odcinki realizacyjne, to pierwszy fragment szlakowy drogi S11, który wkracza w etap realizacji. Dla pozostałych odcinków S11 trwa proces przygotowawczy.

Realizujemy i przygotujemy się do budowy kolejnych odcinków S11


Droga ekspresowa S11 połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z aglomeracją Śląską. Będzie miała ponad 600 km długości, z czego obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 120 km. Po dzisiejszym podpisaniu umów, uwzględniając jeszcze obwodnice Kępna i Olesna, w realizacji jest w sumie 80 km. W przygotowaniu jest także ponad 400 km trasy, by po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz zapewnieniu finansowania, można było przystąpić do dalszego kroku, czyli ogłoszenia przetargów na realizację. Oddanie do użytku ostatnich odcinków byłoby możliwe w 2028 roku. W przyszłości pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na skrzyżowaniu z A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.

Tekst i grafika: GDDKiA O/Szczecin

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA