
Obwodnica o długości 18,5 km będzie drogą dwujezdniową klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Zostanie poprowadzona nowym śladem, omijając Głogów po zachodniej stronie i przebiegać będzie przez tereny gmin Radwanice, Żukowice, Kotla i Głogów. Trasa rozpocznie swój bieg w gminie Radwanice (powiat polkowicki) na istniejącym, północnym rondzie węzła Głogów Zachód (na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S3), a zakończy w miejscowości Stare Serby, poprzez włączenie do istniejącej DK12.
W ramach inwestycji powstaną cztery węzły drogowe, będące dwupoziomowymi skrzyżowaniami:
- Nielubia, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 298 w kierunku Kłobuczyna i drogą krajową nr 12 w kierunku Głogowa,
- Słone, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 292 Nowa Sól – Głogów,
- Głogów Lotnisko, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 321 Przyborów – Grodziec Mały,
- Serby, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 319 Stare Strącze – Głogów.
Przebudowane zostanie też rondo na węźle Głogów Zachód.
Inwestycja obejmie także stworzenie przeprawy przez Odrę, wyczekiwanej przez mieszkańców i użytkowników drogi. Wyprowadzi ona ruch z centrum miasta. Dodatkowo wybudowane zostaną inne obiekty inżynierskie: wiadukty w ciągu i nad drogą główną (w tym pełniące funkcję przejść dla zwierząt średnich i dużych) oraz przepusty (również z funkcją przejść dla zwierząt małych).
Realizacja obwodnicy Głogowa planowana jest w systemie „Projektuj i buduj” w latach 2025-2028.