Zasłużone miejsce w pierwszej piątce!
![Grafika: GDDKiA](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Wrzesień/13.09/_resampled/ResizedImage270203-Drogi_szybkiego_ruchu.png)
Na koniec 2018 r. Polska była na piątym miejscu w Europie pod względem długości dróg szybkiego ruchu. Kolejne oddania nowych tras do ruchu pozwoliły nam wyprzedzić Wielką Brytanię. W tyle zostawiliśmy również m.in. Portugalię, Holandię, Turcję i Szwecję.
Ktoś powie, że to tylko statystyki. To przede wszystkim motywacja do dalszych zmian i wytężonej pracy na rzecz rozwoju polskiej infrastruktury drogowej. To nobilitacja dla polskiej branży drogowej, ale również zobowiązanie do ciągłego rozwoju i udoskonalania.
Konsekwencja i odpowiedzialność
GDDKiA troszcząc się o interes Skarbu Państwa, a więc i podatnika, dba o odpowiednio płynny postęp prac, jak i prawidłową realizację kontraktów. To baza wszystkich decyzji podejmowanych przez GDDKiA zdefiniowana na skuteczną realizację powierzonych zadań inwestycyjnych. Osiągamy założone cele, podejmując szybkie działania i trafne decyzje.
![Zdjęcie: GDDKiA](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Wrzesień/13.09/_resampled/ResizedImage270203-droga_szybka.png)
– długość dróg krajowych w zarządzie GDDKiA wynosi 17 665,9 km,
– długość dróg krajowych we wszystkich zarządach wynosi 18 486,6 km
– sieć dróg szybkiego ruchu liczy 3 836,3 km (1671,5 km autostrad i 2 164,8 km dróg ekspresowych).
Opracowanie własne na bazie danych Eurostat oraz raportów publikowanych przez krajowe administracje drogowe z Wielkiej Brytanii, Włoch, Holandii, Portugalii, Francji oraz Niemiec.
Tekst, zdjęcie i grafika: GDDKiA