Na początku września 2024 r. krakowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki Skanska. Od tego rozstrzygnięcia odwołali się wszyscy uczestnicy przetargu (również Skanska, która je wygrała). GDDKiA zdecydowała o unieważnieniu wyboru wykonawcy oraz ponowną weryfikacje ofert.
GDDKiA oceniała cztery kryteria:
- zastosowany zakres BIM (ang. Building Information Modeling) – 40 pkt,
- cena – 35 pkt,
- przedłużenie okresu gwarancji jakości – 20 pkt,
- zagospodarowanie na placu budowy destruktu asfaltowego – 5 pkt.
Wybór wykonawcy prowadzony był w trybie dialogu konkurencyjnego, do którego zaproszono ostatecznie trzech wykonawców (Mostostal Warszawa, Skanska oraz konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe i STRABAG).
Obwodnica Zatora w ciągu DK28
Obwodnica Zatora będzie miała 2,1 km długości i ominie centrum miasta po jego zachodniej stronie. Będzie przebiegać od ronda na skrzyżowaniu DK44 i DW 781 (ul. 1-go Maja) do stacji paliw przy DK28 (ul. Wadowicka). Odcinek będzie drogą jednojezdniową klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. W ramach inwestycji wykonawca rozbuduje m.in.:
- ul. Wadowicką (DK28),
- ul. Gen. Sikorskiego (DW 781),
- ul. Bugajską (droga powiatowa),
- ul. Jana Pawła II (droga gminna)
- ul. Hallera (droga gminna).
Dodatkowo powstaną też nowe drogi gminne, służące do obsługi komunikacyjnej przyległego terenu. Zostanie również przebudowana infrastruktura techniczna (wodna, kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna i teletechniczna), kolidująca z inwestycją.
Obwodnica Zatora będzie pierwszą inwestycją drogową realizowaną przez GDDKiA z zastosowaniem innowacyjnej metodyki BIM.