
Piesi i rowerzyści to grupa najbardziej narażona na obrażenia w wyniku ewentualnych zdarzeń drogowych. Dlatego w podejmowanych przez nas działaniach tak dużą wagę przykładamy do zapewnienia bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych, m.in. poprzez ich doświetlenie, odpowiednie oznakowanie, a także budowę chodników oraz azyli. Rowerzyści mogą natomiast korzystać z kolejnych kilometrów komfortowych tras rowerowych.
Ponad 300 inwestycji zrealizowanych
Od początku 2024 r. GDDKiA zrealizowała 368 mniejszych zadań na sieci dróg krajowych, które znacząco wpłynęły na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu. W 2024 r. zakończono 317 takich projektów, zaś do końca maja 2024 r. kolejnych 51.
Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów poprawiliśmy, budując lub wykonując m.in.: ponad 80 km chodników, ponad 110 km ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych, 198 azyli na przejściach dla pieszych, 306 aktywnych znaków D-6, informujących o przejściach dla pieszych, oraz 151 zatok autobusowych.
Doświetlono też przejścia dla pieszych w aż 5 382 lokalizacjach.
Kolejne inwestycje przed GDDKiA
Obecnie w trakcie realizacji oraz na etapie postępowania przetargowego znajduje się 160 inwestycji, które wpłyną na poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Działania te są istotnym elementem długofalowej strategii tworzenia bezpiecznej infrastruktury drogowej.
W ramach tych projektów planujemy budowę: ponad 105 km chodników, blisko 60 km ścieżek rowerowych, ponad 170 km ścieżek pieszo-rowerowych, 227 azyli na przejściach dla pieszych, 278 aktywnych znaków D-6 oraz 283 zatok autobusowych.
GDDKiA doświetli też przejścia dla pieszych w 935 lokalizacjach.
Inwestycje te są kolejnym krokiem w kierunku budowy bezpieczniejszego i bardziej przyjaznego systemu drogowego, redukującego zagrożenia i podnoszącego komfort wszystkich użytkowników.