
Rozbudowa LK354 Poznań – Piła
Pierwsza z umów zakłada poprawę przepustowości LK354 poprzez dobudowę drugiego toru na odcinku od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp. oraz budowę mijanki Parkowo pomiędzy stacjami Oborniki Wlkp. i Rogoźno Wlkp. Do zadań PORR należeć będzie też rozbudowa o dodatkowe przęsło mostu kolejowego nad Wartą. Dzięki wyeliminowaniu obecnych ograniczeń wynikających z jednotorowej przeprawy przez rzekę, ruch pociągów na tym odcinku stanie się bardziej płynny i przewidywalny. W ramach inwestycji PORR zbuduje także dwa nowe perony na przystankach w Parkowie oraz w Obornikach Wielkopolskich. Drugi z nich z już istniejącą platformą połączy nowe przejście podziemne, które zostanie wyposażone w windy. Modernizowany odcinek zostanie wyposażony w nowe komputerowe urządzenia SRK. PORR zbuduje także trzy blokady liniowe i przebuduje cztery przejazdy kolejowo-drogowe. Prace potrwają 12 miesięcy.
Modernizacja LK356 Wągrowiec – Gołańcz
W ramach drugiej umowy PORR przywróci połączenia kolejowe na LK356 między wielkopolskim Wągrowcem i granicą województwa kujawsko-pomorskiego. Na blisko 27 km odcinku zostanie zmodernizowana nawierzchnia torowa: wzmocnione podłoże, wymienione podkłady i zamontowane nowe szyny, dzięki czemu pociągi będą mogły kursować z większą prędkością, sięgającą 120 km/h. Najwyższy poziom bezpieczeństwa zapewnią zamontowane na trasie nowoczesne urządzenia sterowania ruchem wraz z przebudową 13 przejazdów kolejowo-drogowych i 48 obiektów inżynieryjnych. Linią będzie mogło przejechać więcej pociągów, dzięki budowom mijanek w Roszkowie Wągrowieckim i Grylewie. PORR zmodernizuje stacje i przystanki: Roszkowo, Kobylec, Grylewo, Laskownica, Gołańcz i Panigródz oraz zbuduje przystanek w Wągrowcu. Na wszystkich peronach zostaną zamontowane nowe wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dzięki pochylniom bez trudu dostaną się na nie wszyscy podróżni, także osoby mające trudności z poruszaniem się. Prace potrwają 14 miesięcy.