
Jak podkreśla Prezes Zarządu Grupy PORR Karl-Heinz Strauss: – Projekt ten przyczyni się do usprawnienia przepływu ruchu i zwiększenia bezpieczeństwa wzdłuż korytarza Orient/East-Med [wschodniośródziemnomorskiego]. Jako PORR jesteśmy dumni, że możemy wnieść tak znaczący wkład w rozbudowę europejskiej sieci transportowej.
Umowa obejmuje renowację i modernizację strategicznego odcinka rumuńskiej infrastruktury kolejowej wzdłuż trasy Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (odcinek nr 5). Prace modernizacyjne są złożone, zakrojone na szeroką skalę i wymagają od PORR wykorzystania szerokiego zakresu wiedzy specjalistycznej.
Wśród prac objętych kontraktem są remont torowiska na odcinku 32,6 km, a także rozbudowa dotychczas jednotorowej linii do układu dwutorowego oraz budowa dwóch nowych wariantów linii dwutorowej. Ponadto, wzdłuż linii kolejowej powstanie łącznie 18 mostów i 54 przepusty. Kontrakt obejmuje również renowację istniejącego tunelu Rachitoberg (496 m) oraz budowę nowego, dwutorowego tunelu Poarta I o długości 1279 m. Oprócz tego, zmodernizowanych i odnowionych zostanie sześć stacji kolejowych: Băile Herculane, Mehadia Nouă, Mehadia, Iablanița, Crușovăț i Domașnea Cornea. Całkowity czas trwania projektu wynosi 60 miesięcy.
Cały odcinek zostanie wyposażony w nowatorski system zasilania i sygnalizacji. Po ukończeniu modernizacji, linia będzie w pełni zelektryfikowana i wyposażona w najnowocześniejszy europejski system zarządzania ruchem kolejowym – ERTMS poziomu 2.
– W szerszej perspektywie, ten kluczowy projekt przyczyni się do istotnej poprawy transportu kolejowego. Pozwoli skrócić czas przejazdu, zwiększy przepustowość transportową oraz dostosuje infrastrukturę krajową do europejskich standardów prędkości i bezpieczeństwa – mówi Strauss.