Wzrost produkcji i rentowności
W pierwszej połowie 2025 r. PORR zwiększył produkcję do poziomu 3,171 mld EUR, co oznacza wzrost o 19,6% w segmencie Infrastruktura Międzynarodowa. Przychody wyniosły 2,959 mld EUR, rosnąc o 1,8% rok do roku. EBITDA wzrosła o 3,6% do 153,4 mln EUR, głównie dzięki redukcji kosztów usług zewnętrznych o 25,6 mln EUR. EBIT poprawił się o 15,5% do 48,7 mln EUR, a marża EBIT osiągnęła 1,6%. Zysk na akcję wzrósł o 17,8% do 0,53 EUR.
Nowe kontrakty i rekordowy portfel zamówień
Grupa pozyskała liczne strategiczne kontrakty infrastrukturalne, w tym budowę 32-kilometrowego odcinka linii kolejowej Craiova–Caransebeș w Rumunii (425 mln EUR) oraz realizację łódzkiego tunelu kolei dużych prędkości w Polsce (400 mln EUR). Ważne inwestycje obejmują również sektor ochrony zdrowia – m.in. centrum leczenia i diagnostyki Instytutu Matki i Dziecka w Polsce oraz obiekty medyczne i przemysłowe w Niemczech i Austrii.
Łączna wartość nowych zamówień wzrosła o 25,4% do 4,049 mld EUR, a portfel zamówień zwiększył się o 10% do rekordowego poziomu 9,421 mld EUR. Udział inżynierii lądowej pozostaje dominujący i wynosi 60,6%.
Stabilna sytuacja finansowa
Na dzień 30 czerwca 2025 r. aktywa ogółem PORR wyniosły 4,271 mld EUR. Wskaźnik kapitału własnego wzrósł do 20% (z 19,4% rok wcześniej), pomimo spłaty obligacji hybrydowych, odkupu akcji własnych i wypłaty dywidendy. Zadłużenie netto spadło o 7,9% do 301,3 mln EUR.
Perspektywy na kolejne lata
Według prezesa zarządu Karla-Heinza Straussa pozytywne tendencje na rynku budowlanym utrzymują się, szczególnie w obszarach związanych z transformacją energetyczną, rozwojem centrów danych oraz infrastrukturą transportową. Na podstawie rosnącego portfela zamówień spółka spodziewa się w 2025 r. umiarkowanego wzrostu produkcji i przychodów oraz marży EBIT w przedziale 2,8–3%. Celem strategicznym na 2030 r. jest osiągnięcie marży EBIT na poziomie 3,5–4%.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
