
Obwodnica o długości 7,8 km od południa ominie miasto oraz znajdującą się na zachód od niego miejscowość Rzęśnica. Będzie to jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga od zachodu rozpocznie się rondem przed miejscowością Rzęśnica. Następnie po ok. 200 m przejdzie wiaduktem pod linią kolejową nr 210 i po kolejnych 600 m przekroczy wiaduktem drogę powiatową do m. Kosobudy. Dalej droga będzie przez ok. 2 km biegła terenami polnymi, a następnie przez obszar leśny. Na przecięciu z ul. Żeromskiego zaplanowane jest skrzyżowanie, kolejne będzie na przecięciu z ul. Mirosławiecką. Następnie obwodnica zmieni swój przebieg na północno-wschodni, wychodząc z obszaru leśnego. Wiaduktami przejdzie nad ul. Piaskową, linią kolejową nr 410 i następnie mostem przekroczy linię kolejową nr 210 i rzekę Wąsawę. Obwodnica dalej będzie przebiegała na zachód od byłego wysypiska śmieci, aby włączyć się w przebieg DK20 w pobliżu istniejącej stacji paliw i skrzyżowania z drogą do Budowa (ul. Czwartaków), która zostanie nowym przebiegiem podłączona do ronda na końcu obwodnicy.
Jeśli wszystko pójdzie zgodni z planem drogowców obwodnica powinna być gotowa w 2029 r.