REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
1 Minuta czytania

Postępy prac na warszawskiej linii M2

Teren Stacji Techniczno-Postojowej Karolin coraz bardziej przypomina przyszłe zaplecze linii M2. Na stacjach pasażerskich kontynuowane są prace konstrukcyjne. Jeszcze przed wakacjami wykonawca budowy planuje również rozpocząć łączenie dwóch części stacji Karolin.

Zdjęcie: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl

Na przyszłej stacji metra Karolin prace odbywają się już na poziomie -2, czyli płyty dennej stacji. Niebawem rozpoczną się prace przy łączeniu dwóch części stacji. Obecnie plac budowy jest podzielony ul. Połczyńską, ale jeszcze przed wakacjami ruch zostanie przełożony o kilkanaście metrów nad gotową już część stacji. Dla kierowców nie oznacza to większych utrudnień , tak jak dotychczas, zostaną zachowane po dwa pasy w obu kierunkach.

Prace schodzą pod ziemię

Najbardziej uciążliwy etap dla mieszkańców sąsiadujących z budową ostatniego odcinka linii M2 powoli dobiega końca – na dwóch stacjach: Lazurowej i Karolin – prace już w przeważającej części przeniosły się pod ziemię, na Chrzanowie za kilka tygodni również większość robót przeniesie się pod wylewaną właśnie płytę stropową.

Ostatni odcinek

Budowany odcinek tworzy 3 stacje, a jego długość wynosi ma prawie 4 km. Stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Kilkaset metrów za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin. Tutaj na budynkach hal elektrowozowni i obiektach administracyjnych pojawiły się już elewacje, a wewnątrz trwa stawianie ścian działowych.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA