W budynku znajdą się zarówno powierzchnie publiczne przeznaczone dla pasażerów, jak i przestrzenie na działalność komercyjną (handel, gastronomia). Dworzec zostanie wyposażony w urządzenia systemu informacji pasażerskiej, takie jak wyświetlacze z rozkładem jazdy pociągów czy urządzenia informacji głosowej. W toaletach dla osób z niepełnosprawnościami oraz w pomieszczeniu dla opiekuna z dzieckiem zostaną umieszczone przyciski alarmowe.
Do dyspozycji podróżnych przy dworcu powstanie także wiata służącą jako poczekalnia. Wiata i budynek dworca stanowić będą całość. Takie rozwiązanie pozwoli na wygodne dojście od przystanku autobusowego do kas biletowych i poczekalni. W ramach inwestycji nastąpi także zagospodarowanie terenu w bezpośrednim sąsiedztwie dworca. Dokonane zostaną: montaż elementów małej architektury, wymiana nawierzchni pieszej, montaż zadaszenia na stojaki rowerowe, wykonanie nowego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami.
Zakres prac obejmie również całkowitą rozbiórkę istniejących konstrukcji, czyli obiektów przeznaczonych do sprzedaży biletów, pomieszczenia dla osoby przeprowadzającej dzieci przez przejście dla pieszych i wiaty przystankowej.
Innowacyjne Dworce Systemowe to autorski projekt PKP S.A. obejmujący budowę nowych, parterowych budynków z zastosowaniem proekologicznych rozwiązań, takich jak panele fotowoltaiczne, odzysk wody deszczowej do spłukiwania toalet, oświetlenie LED, pompy ciepła. IDS-y najczęściej zastępują duże, niefunkcjonalne budynki, które nie odpowiadają współczesnym wymogom podróżnych, ale powstają także na stacjach i przystankach, na których nie było wcześniej dworców.
Budowa Innowacyjnych Dworców Systemowych jest częścią realizowanego przez PKP S.A. Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023, w ramach którego kolej zmodernizuje i wybuduje od podstaw łącznie około 200 dworców kolejowych w całym kraju. Budowa dworca PKP w Pomiechówku zostanie sfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz budżetu państwa. Łączny koszt inwestycji to 11,2 mln zł brutto. Prace budowlane zostaną przeprowadzone przez firmę TORPOL S.A.
Tekst i wizualizacja: PKP S.A.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan