REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Powstanie system dynamicznej informacji pasażerskiej na linii Mielec – Dębica

PLK podpisały umowę za nieco ponad 5 mln zł netto na dostawę i zabudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na linii kolejowej nr 35 Mielec– Dębica. Pasażerowie zyskają więcej informacji i lepszy przekaz o kursowaniu pociągów na stacjach i przystankach.

Zdjęcie: Dominik Konarek, www.plk-sa.pl

Kolejne zadanie inwestycyjne PLK na reaktywowanej linii nr 25 Mielec – Dębica, zwiększy poziom obsługi i bezpieczeństwa pasażerów. Jeszcze w tym roku, na stacjach i przystankach zamontowane będą nowe urządzenia, ułatwiające podróże na podkarpackiej trasie.

W zakresie podpisanej umowy jest zaprojektowanie, dostawa i zabudowa urządzeń Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w 10 lokalizacjach. Zaplanowano montaż systemu do emisji dźwiękowych komunikatów informacyjnych na stacjach i przystankach: Mielec, Wojsław, Mielec Południowy, Rzochów, Rzemień, Tuszyma, Dąbie k/Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia. Zainstalowane zostaną także zegary. Stacja Mielec będzie także wyposażona w wyświetlacz do wizualnej prezentacji informacji o najbliższych pociągach. Montaż monitoringu, który przewidziano również w przejściu pod torami oraz w windach na mieleckiej stacji kolejowej, zapewni możliwość szybkiej reakcji odpowiednich służb w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa.

Nowoczesny system dynamicznej informacji zapewni pasażerom bieżący przekaz o odjazdach i przyjazdach pociągów. Lepszy dostęp do informacji pasażerskiej podniesie standard podróżowania pociągiem. Nowe rozwiązania, podnoszące poziom obsługi podróżnych, stanowią także zachętę do korzystania z ekologicznego środka transportu, jakim jest kolej.

Zadanie inwestycyjne na projekt, dostawę i instalację systemu informacji pasażerskiej oraz monitoringu na linii kolejowej nr 25 na odcinku Mielec – Dębica, zgodnie z podpisaną umową za nieco ponad 5 mln zł – zrealizuje Firma SAT – SYSTEM Spółka z o. o.

Przedsięwzięcie zaplanowano w ramach projektu: „Zabudowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – etap II”. Finansowanie przewidziane jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Termin zakończenia prac, to III kwartał 2024 r.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA