Linia z Wrocławia w kierunku Jelcza i Opola nr 277 ma duże znaczenie w ruchu towarowym. Zwiększą się jej możliwości przewozowe. Trasa pozwala m.in. na odciążenie z ruchu towarowego połączenia Wrocław – Opole przez Oławę i Brzeg – wykorzystywanego w podróżach aglomeracyjnych, regionalnych i międzynarodowych.
Zaplanowana jest gruntowana przebudowa obiektów służących kolei od 1909 r. W efekcie możliwa będzie budowa drugiego toru na mostach i wiaduktach oraz w ich sąsiedztwie. Przebudowa wiaduktu nad drogą wojewódzką (ul. Wrocławską) w Czernicy zapewni – poza jezdnią – ścieżki dla ruchu pieszego i rowerowego. Oprócz przebudowy obiektów wykonana zostanie kompleksowa wymiana torów i rozjazdów. Z myślą o budowie nowego toru poszerzony będzie nasyp.
Prace będą wykonywane kolejno tor po torze. Po ukończeniu prac i otwarciu jednego toru wykonawca przystąpi do prac przy obiektach na sąsiednim. Realizację prac zaplanowano tak, aby zachować przejezdność linii i nie było utrudnień w ruchu na trasie Wrocław – Jelcz.
Wykonawcą zadania będzie konsorcjum firm na czele ze spółką Nowak-Mosty. Wartość umowy wynosi prawie 41,5 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych. Termin realizacji zaplanowano na 26 miesięcy.
Pełna nazwa zadania: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Prace na kolejowych obiektach inżynieryjnych na linii 277 w km 75,523; 77,587; 79,847; 80,585 na odcinku Jelcz Laskowice – Wrocław Brochów” realizowanego w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej Region Śląski”.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan