Pale na estakadach i wiaduktach
Na odcinku S19 Domaradz – Krosno pierwsze pale wykonywane są na estakadzie ES-1/25, położonej na granicy miejscowości Jabłonica Polska i Haczów, nad rzeką. Posadowienie obiektu będzie pośrednie – na żelbetowych palach prefabrykowanych o wymiarach 40 × 40 cm oraz mikropalach o średnicy 25 cm. Łącznie powstanie 219 pali prefabrykowanych i 91 mikropali. Na całym odcinku prace palowe zostaną wykonane na 21 z 29 obiektów inżynieryjnych.
Na odcinku S19 Dukla – Barwinek pierwsze pale powstają na wiadukcie WS2/3 w miejscowości Cergowa. Obiekt o długości 28,5 m i szerokości 26,4 m zostanie posadowiony na 40 palach o średnicy 1 metra i długości 10 metrów. W sumie roboty palowe zostaną przeprowadzone na 37 z 42 obiektów tego odcinka.
Postęp realizacji S19 w województwie podkarpackim
Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim docelowo osiągnie długość około 170 km. Obecnie kierowcy korzystają już z 82 km trasy między Lasami Janowskimi a Rzeszowem Południe. Dzięki temu połączono stolice województw podkarpackiego i lubelskiego, a mieszkańcy regionu zyskali szybkie połączenie z Warszawą poprzez trasy S19 i S17 oraz z autostradą A4.
Kolejne 84 km drogi Via Carpatia znajduje się na różnych etapach realizacji – od budowy po przygotowanie dokumentacji projektowej. W województwie podkarpackim stan zaawansowania inwestycji przedstawia się następująco:
- 81,8 km – oddane do ruchu (Lasy Janowskie – Rzeszów Południe),
- 84,5 km – w realizacji (odcinki: Rzeszów Południe – Babica, Babica – Jawornik, Domaradz – Krosno, Krosno – Miejsce Piastowe, Miejsce Piastowe – Dukla, Dukla – Barwinek oraz dobudowa drugiej jezdni Sokołów Małopolski Płn. – Jasionka),
- Na etapie przygotowań do decyzji ZRID są odcinki: Jawornik – Lutcza oraz Lutcza – Domaradz.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
