Prace przygotowawcze na budowie Obejścia Węgierskiej Górki
Trwa etap projektowania drogi S1 Przybędza – Milówka. Jednocześnie na placu budowy już ruszyły prace przygotowawcze. Prowadzona jest wycinka drzew w pasie drogi i wyburzenia obiektów kolidujących z przyszłą trasą.
W ramach kontraktu zostaną wykonane: - tunel drogowy w masywie Barania o długości ok. 830 m, - tunel drogowy w masywie Białożyński Groń o długości ok. 1000 m, - estakada nad ul. Zielona Góra i ul. Zielona o długośći ok. 940 m, - mosty drogowe i pozostałe estakady wciągu drogi S1 w ilości 7 szt., - przebudowa i budowa infrastruktury,
– rozbudowa węzła „Przybędza” i węzła „Milówka”.
Odcinek obejścia Węgierskiej Górki połączy zrealizowane już odcinki S1: Żywiec – Przybędza z odcinkiem Milówka – Szare. Wartość zamówienia realizowanego w formule „projektuj i buduj” wynosi około 1,38 mld zł brutto. Zakończenie budowy planowane jest w III kwartale 2023 roku. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Mirbud (lider) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż.
Nazwa zadania:
„Budowa drogi ekspresowej S69 (obecnie S1) Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń, odcinek Przybędza – Milówka (Obejście Węgierskiej Górki)”.
Kalendarium dla odcinka Przybędza – Milówka (tzw. obejście Węgierskiej Górki)
17 stycznia 2018 r. – wszczęcie postępowania przetargowego.
13 czerwca 2018 r. – termin składania ofert.
24 października 2018 r. – pierwszy wybór oferty najkorzystniejszej.
11 maja 2019 r. – wybór oferty najkorzystniejszej po powtórzeniu czynności badania ofert w związku z wyrokiem KIO z 11 grudnia 2018 r.
13 września 2019 r. – wyrok Sądu Okręgowego w Katowicach na skargę na orzeczenie KIO z 6 czerwca 2019 r.
7 października 2019 r. – wynik kontroli ex-ante Prezesa UZP.
10 października 2019 r. – zawarcie umowy z Wykonawcą.
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Katowice