
Do końca listopada 2025 r. wyremontowany zostanie most kolejowy nad Skawą, pomiędzy Zatorem a Spytkowicami. Dzięki naprawie stalowej konstrukcji znikną ograniczenia prędkości w tym miejscu, a pociągi będą mogły pokonywać przeprawę z prędkością do 100 km/h. To największe z wielu zadań, które PLK zrealizują w najbliższych miesiącach przy linii kolejowej nr 94. Kolejarze kończą oczyszczać i stabilizować nawierzchnię torów na odcinku Kraków Bonarka – Kraków Opatkowice. Do końca lipca 2025 r. potrwają podobne prace pomiędzy Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą. Działania specjalistycznych, ciężkich maszyn torowych pozwolą na utrzymanie parametrów linii kolejowej, poprawę komfortu przejazdu i bezpieczeństwa ruchu pociągów. Duże zmiany czekają również podróżnych na przystankach w Zelczynie i Wielkich Drogach. W obu tych miejscowościach zaplanowano modernizację peronów, która ułatwi dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się i poprawi wygodę korzystania z przystanków.