Na suficie i ścianach zatorowych stacji Targówek ułożono już 80 proc. metalowych, perforowanych paneli, które stanowią element architektury i tłumią hałasy. Gotowy jest także system nagłośnienia, a budowlane halogeny zastąpiło docelowe oświetlenie stacyjne.
Na pozostałych stacjach również trwają intensywne prace – pod ziemią jest większość wind i schodów ruchomych, trwa montaż urządzeń. Docelowo na trzech stacjach tego odcinka znajdzie się 13 wind i 16 biegów schodów ruchomych.
Równolegle do prac wykończeniowych stacji trwa montaż okablowania i urządzeń sterowania ruchem w tunelach. Montowane są również tradycyjne semafory, które będą wykorzystywane do sterowania ruchem w sytuacjach awaryjnych.
Cały odcinek północno-wschodni wraz ze stacjami to ponad 6 kilometrów torów. Budowa odcinka rozpoczęła się w marcu 2016 roku, a zakończy się wiosną 2019 roku. Cała II linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta obecnie około 150 tysięcy pasażerów.
Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy