REKLAMA
Tunele Wiadomości
1 Minuta czytania

Prace wykończeniowe na stacji Targówek

Prace wykończeniowe na stacjach północno-wschodniego odcinka II linii metra w Warszawie wkraczają w decydujący etap. Trwa intensywny montaż nagłośnienia, oświetlenia, wind, schodów i oznaczeń.

– Wnętrza stacji północno-wschodniego odcinka metra są utrzymane w stonowanej kolorystyce. Szwedzka – grafitowym, Targówek – bieli a Trocka w odcieniach szarości. Dzięki temu będą korespondowały z kolejnym odcinkiem na Bródno. Najbardziej zaawansowane są prace na stacji Targówek – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Na suficie i ścianach zatorowych stacji Targówek ułożono już 80 proc. metalowych, perforowanych paneli, które stanowią element architektury i tłumią hałasy. Gotowy jest także system nagłośnienia, a budowlane halogeny zastąpiło docelowe oświetlenie stacyjne.

Na pozostałych stacjach również trwają intensywne prace – pod ziemią jest większość wind i schodów ruchomych, trwa montaż urządzeń. Docelowo na trzech stacjach tego odcinka znajdzie się 13 wind i 16 biegów schodów ruchomych.

Równolegle do prac wykończeniowych stacji trwa montaż okablowania i urządzeń sterowania ruchem w tunelach. Montowane są również tradycyjne semafory, które będą wykorzystywane do sterowania ruchem w sytuacjach awaryjnych.

Cały odcinek północno-wschodni wraz ze stacjami to ponad 6 kilometrów torów. Budowa odcinka rozpoczęła się w marcu 2016 roku, a zakończy się wiosną 2019 roku. Cała II linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta obecnie około 150 tysięcy pasażerów.

Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA