Zakres prac na DK46 Lelów – Nakło
W ramach zadania przebudowano dziewięć skrzyżowań, w tym jedno w Nakle, które zyskało formę małego ronda. Powstało osiem zatok autobusowych oraz dwie nowe wiaty przystankowe.
Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zwiększają osiem wyznaczonych przejść dla pieszych oraz prawie 9 km ciągów pieszych, pieszo-rowerowych i rowerowych. Widoczność na drodze poprawia nowe oświetlenie, a zastosowane urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) podnoszą poziom ochrony wszystkich użytkowników. W ramach robót zmieniono również geometrię trasy – miejscami przesunięto jezdnię od 0,5 do 1,5 m na południe. Powstało także miejsce kontroli pojazdów.
Przekrój głównej trasy stanowi jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m każdy.
Znaczenie przebudowy DK46
Celem inwestycji była poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zwiększenie komfortu podróży. Zrealizowano go poprzez dostosowanie konstrukcji nawierzchni do nośności 11,5 t/oś, modernizację skrzyżowań oraz rozbudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
