Spółka PKP połączyła nowoczesne elementy wyposażenia dworca i poczekalni, przy zachowaniu historycznych detali zabytkowego obiektu. Zbudowany prawie w całości z drewna budynek przeszedł kompleksową renowację elewacji wraz z detalami architektonicznymi. Odtworzona na wzór historycznej została stolarka okienna i drzwiowa. Budynek zyskał także nowe poszycie dachowe, a na elewacji pojawiły się napisy z nazwą dworca oraz okrągłe zegary – jeden od strony zabudowań, drugi od strony peronów. Ciekawostką jest także zrekonstruowanie szyldów przy drzwiach.
Obsługa podróżnych odbywa się w holu dworca, który jednocześnie pełni funkcję poczekalni. Zdecydowano się na odtworzenie oryginalnych płytek na posadzce tworzących geometryczny wzór, a także drewnianej boazerii na ścianach. Wyeliminowane zostały również bariery architektoniczne oraz wprowadzono ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami. Dzięki zastosowaniu rozwiązań technicznych, takich jak pompa ciepła czy systemy inteligentnego zarządzania budynkiem obiekt stał się bardziej niskoemisyjny i energooszczędny. Zmieniło się także bezpośrednie otoczenie dworca. Powstały nowe nawierzchnie i wiata rowerowa oraz wytyczono miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami, uporządkowana została także zieleń i zamontowane zostały nowe elementy małej architektury miejskiej.