![Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2023/Maj/17/_resampled/ResizedImage620261-rozbudowa-DK47.png)
Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę. Dodatkowe trudności i korki tworzą się w sezonie turystycznym.
W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem.
Jakie są pomysły na tę drogę?
Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam, gdzie będzie to możliwe, GDDKiA chce dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planowana jest rozbudowa skrzyżowań, przebudowa zjazdów i wybudowanie ok. 1 200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy.
Pozostała część „zakopianki”
O krok dalej GDDKiA jest dla pozostałego odcinka DK47, od Szaflar do ronda w Zakopanem. W styczniu podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Drogowcy przewidują, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych.
Źródło: tekst GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/