Cel
Przebudowa DK46 ma na celu poprawę bezpieczeństwa, warunków komunikacyjnych oraz parametrów technicznych drogi, a także uspokojenie ruchu. Cele te zostaną osiągnięte poprzez zmianę geometrii jezdni, dostosowanie konstrukcji do nośności 11,5 t/oś, przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi i przebudowę zatok autobusowych. W ramach inwestycji powstaną też chodniki i ciągi pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Termin realizacji inwestycji
GDDKiA wymaga, aby roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w czasie od 12 do 13 miesięcy od daty zawarcia umowy (zgodnie z przyjętym kryterium oceny ofert). Do czasu realizacji nie będzie się wliczał okres zimowy (tj. od 16 grudnia do 15 marca). Realizacja prac budowlanych ma potrwać do końca 2024 r.
Parametry drogi– Klasa drogi – GP (główna ruchu przyspieszonego)
– Przekrój – 1×2
– Szerokość pasa drogi – zmienna od 15 do 30 m
– Szerokość pasów ruchu – 3,5 m
– Nośność – 11,5 t/oś
Kryteria wyboru oraz termin składania ofert
Kryterium oceny ofert stanowią: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (maksymalnie 30 proc. za przedłużenie jej o pięć lat) oraz termin realizacji (maksymalnie 10 proc. za skrócenie o jeden miesiąc). Otwarcie ofert wyznaczono na 9 stycznia 2023 r.
Źródło finansowania
Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Źródło: tekst GDDKiA O/Katowice, www.gov.pl/web/gddkia-katowice/
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan